Annons

Skulle byta skal på min nyckel, nu kan jag inte starta motorn. Endast låsa/låsa upp dörrarna

1
Hej, jag skulle byta skal på min nyckel som funkade utmärkt men ville ha ny look så att säga, men nu kan jag inte starta motorn med den nyckeln.
Jag kan endast låsa/låsa upp dörrarna med nyckeln!

Jag testa och lägga in chippet i de gamla skalet men fortfarande samma sak, motorn vägrar o starta.

Men med min andra nyckel som jag har så funkar det utmärkt med att starta motorn o allt.

Jag har läst lite grann att man ska initiera på lite olika sätt för att få nyckeln att funka men har ingen aning om hur man gör det.

Surt och behöva betala för en ny nyckel hos Kia så om någon kan hjälpa mig så vore jag jäckligt tacksam!

Så här ser nyckel ut:
Bilagor
Annons

Re: Skulle byta skal på min nyckel, nu kan jag inte starta motorn. Endast låsa/låsa upp dörrarna

3
Xrim skrev:Verkar tyvärr som att chippet för immobilisern skadades när du bytade skal.
Snållösningen är att ta ut det fungerade chippet och har det i bilen (de brukar ha någon/några dm räckvidd). Då funkar båda nycklarna, men blir bilen stulen är du rent ut sagt kokt i bajs försäkringsmässigt. Jag hade köpt ny nyckel.
Det löste sig, det visade sig att jag hade glömt o flytta över immobilisern bara. Så två nya nycklar nu :)
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"