Annons

Re: Torkarblad

21
köpte WIPER SHARP på coop forum ,man skjuter in kanten av torkarbladet i den grova skåran på WIPER SHARP,man upprepar slipningen i den fina skåran på WIPER SHARP,där efter torkar man av torkarbladet med en av de medföljande microfiberdukarna.helt suveränt blev som nya.WIPER SHARP kan användas om o om igen.betalade 98 kr.på coop forum
Annons

Re: Torkarblad

22
Får nog efter en tids användande säga att de där championbladen jag köpte på Wipers inte var nån vidare höjdare tyvärr, började smeta ut vattnet efter en dryg månad. Köpte klassiska Bosch blad nu som funkar bättre. Men jag ska ge Wipers en chans till och beställa deras eget märke och se hur de är när nuvarande är utslitna.
Cee'd 2010 ex aut komfort

Re: Torkarblad

23
På min Ceed sitter originalbladen kvar ännu efter ganska exakt 20 månaders ägande (bilen inköpt ny 23/3-11).
Tycker de gör ett lika bra jobb fortfarande som när bilen var ny. Jag kör ända minst 3000 mil/år.

Så varför ska man inte köpa original på firma? Slår man ut kostnaden över tid så blir det ju inte dyrare än billiga tredjepartstorkare....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Torkarblad

25
338:- är ju klart överkomligt, att jag inte kör på märkestorkare just nu är att Svenska bil i Akalla skulle ha 875:- för paret fram. Det anser jag vara ett rövarpris så ni får gärna säga var ni köpte era märkesblad nånstans. :thumbup:
Cee'd 2010 ex aut komfort

Re: Torkarblad

27
Men hos vilka ÅF hittar ni orginalbladen för ~350:-? Ingen jag kollat hos i norra sthlm kommer ens i närheten av det priset. Kom igen, hjälp en forumkompis att återigen åka runt med tjusiga blad! :)
Cee'd 2010 ex aut komfort
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"