Annons
Annons

Re: Torkarblad

32
leber skrev:köpte WIPER SHARP på coop forum ,man skjuter in kanten av torkarbladet i den grova skåran på WIPER SHARP,man upprepar slipningen i den fina skåran på WIPER SHARP,där efter torkar man av torkarbladet med en av de medföljande microfiberdukarna.helt suveränt blev som nya.WIPER SHARP kan användas om o om igen.betalade 98 kr.på coop forum
Nu är detta ett väldigt gammalt inlägg men jag hitade Wiper Sharp och provade. Helt värdelöst, eller så gör jag helt fel. Det blev kanske något bättre men fortfarande tydliga ränder på rutan. Köpte nu istället Biltemas aerodynamic platta torkarblad för 89 kr/st och de är hur bra som helst :)

Re: Torkarblad

33
kalle2345 skrev:Här kommer ett bra tips som någon säkert kan ha nytta av:
Det var någon här på forumet som tippsade om att byta bara gummit
på baktorkaren.
Jag har nu testat detta och det funkar till 99%.
Det är bara att ta loss torkarbladet från bakre torkararmen.
Sedan drar man försiktigt ur det gamla gummit ur bladet.
Man köper ett torkarblad på Biltema med art.no. 58305
305mm-12" kostar 26,90kr.
Drar ur Biltemagummit ur bladet och skjuter in det i det gamla Kia torkarbladet.
Passar helt perfekt i Kiatorkarbladet.
Man kan säkert göra flera sådana gummibyten innan man behöver köpa nytt Kia torkarblad,
bak ställer ju inte så stora krav som fram.
Fungerade jättebra, tack för tips =)
Kia cee'd CRDI eco komfort, svart - 2011

Re: Torkarblad

37
kalle2345 skrev:Hur lång garanti är det på baktorkarens gummi?
Fram funkar mina perfekt efter 1,5år.

Min Kia Ceed är snart 3 år gammal gått 5,000 mil och har originaltorkare fram kvar, som dessutom fungerar felfritt.
Bak så var det kass efter något år och jag vart för snål för att byta, men ska prova det där med biltema och byta ut det i bak i alla fall

Ps... Byter bil till sportage nästa vecka och behövde inte ens byta torkare på min gamla bil :D
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Svart metallic.( såld privat)
Kia Sportage 1,7 crdi komfort 2013 dark gun metallic

Re: Torkarblad

38
reboot81 skrev:metchrille: tack för tipset, ska göra så där bak.
Fram köpte jag biltema, # 58242+58247, 90/100kr.

Tjenare,

Någon som testat detta? Fungerade det bra fram?
Tänkte köpa bladen på fredag, men ville kolla att det fungerar bra. Har 5 mil en väg till biltema, så jag åker helst inte i onödan :)

Mvh

Stefan

Re: Torkarblad

39
Det bästa på bilen är torkarbladen fram, felfria efter 5000 mil. Tänkte ändå byta om jag kan få tag i samma original som sitter där nu till bra pris. De som säljs som reservdel kanske inte är samma som sitter på bilen.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"