Annons

Torkarblad

1
Någon som vet om det går att köpa torkarbladen bak eller fram till
Kia Ceed SW på Biltema eller liknande, eller är det endast original
som gäller?
Vad kostar dom ungefär?
Behöver till bakrutan, gummit har gått sönder efter 2000mil körda.
Annons

Re: Torkarblad

2
Fram finns iaf på MECA, har köpt där själv, inte billiga där heller. Men man kan välja "vanliga" torkarblad med.
Men de av originaltyp tar ju t.o.m bort intorkade insekter med det tryck det blir på rutan.

Bak är tydligen special och ska vad jag hört inte finnas som tredjepartstillbehör.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Torkarblad

4
simmarn skrev:Hej!

Jag beställde fram+bak på Wipers.se. Dom funkar och ser bra ut.

mvh
-Martin
Då hade jag fel. När jag köpte förra gången, runt 2009 till min förra Ceed så kundem an inte köpa baktorkaren annat än original. Bra att veta att det finns nu.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Torkarblad

5
Jag hade några torkarblad liggande av den gamla sorten och såg att det var samma profil på gummit, så jag lyckades pilla dit det. Sniklösning men det funkade. Till bakrutan alltså !
Senast redigerad av addal den 15 mar 2012, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.

Re: Torkarblad

7
jag köpte minsta vanliga vindrutetorkaren(ca 330mm - 350mm) som biltema hade och så monterade jag av gummit och bytte ut originaltorkarens gummi mot biltemas, kostade mig 30:- och 5min arbete med en tång för att montera av gummit på båda bladet och vips sen har man en ny bakrutetorkare. OBS behåll alltså själva torkarkonstruktionen från original, dvs endast gummit som byttes.

Re: Torkarblad

9
metchrille skrev:jag köpte minsta vanliga vindrutetorkaren(ca 330mm - 350mm) som biltema hade och så monterade jag av gummit och bytte ut originaltorkarens gummi mot biltemas, kostade mig 30:- och 5min arbete med en tång för att montera av gummit på båda bladet och vips sen har man en ny bakrutetorkare. OBS behåll alltså själva torkarkonstruktionen från original, dvs endast gummit som byttes.
Jag får nytt torkarblad bak på servicen :)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Torkarblad

10
Hej,köpte min Ceed 15 dec 2011 (inte SW) och gummit på torkarbladet bak släppte på två ställe efter 450 mil. Bor i Skåne så vi har ju inte haft någon vinter. Fick ett nytt på garanti igår.Bilen har nu rullat 650 mil och har en snittförbrukning på ca. 0,50-0,54. Har annars inte upptäckt något konstigt. Må väl och måtte bilarna hålla !!!
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"