Annons

Re: Totalblunder....vad gäller tro?

11
Om du är så sjuksom du beskriver känns det som att du kanske bör fundera på om du verkligen ska köra bil i ditt nuvarande skick.

Sen behöver alla bilar servas, så det borde väl inte vara någon överaskning.

Ska du sedan få förkarat allt i hela bilen hur det fungerar av säljaren behöver du ju boka honom under en halvdag. Man kanske får lägga ner lite energi själv. Att läsa instruktionsboken innan man börjar klaga på dåliga säljare känns inte rätt. Annars så ställer säkert verkstaden upp med en lektion för 1000kr i timmen plus moms.

Angående lackskadorna så är det väl bara att ringa säljaren och förkara problemet. De löser det säkert på något bra sätt. Berätta gärna hur det gick när du pratat med dem.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Annons

Re: Totalblunder....vad gäller tro?

12
varanka skrev:Jag är som sagt sjuk och min hjärna fungerar inte som tidigare och jag har dåligt minne och orkar bara vara uppe korta stunder. Jag VET att det är mitt ansvar att kolla alla grejor, herregud jag har köpt 10bilar innan och det har aldrig varit några problem. Men jag litade nog på att säljaren skulle vara ärlig och snäll mot en sjuk person- men jag hade jääävligt fel.
Jag blir rädd när jag vet att sådana som du är ute och kör på våra vägar och att jag möter sådana personer som du varje dag. Dessutom är du fullt medveten om att du är sjuk och inte ens klarar av att ta emot information om hur en enkel bil fungerar. Frågan är om du klarar av att hantera all information som uppstår i trafiken såsom trafikregler, vägskyltar, övrig trafik och t.ex oberäkneliga barn i trafiken om du inte klarar av information om hur en bil fungerar i en lugn, avstressad miljö. Det bästa du kan göra för att inte förvärra dödsstatistiken på vägarna är att åka tillbaka och sälja din bil innan du irrar ut på en motorväg i fel riktning och kör mil efter mil tills du frontalkrockar och utplånar en hel familj. Försök att få färdtjänst istället.
Bilförsäljaren är säkert trevlig och ärlig mot dig, men vilken person som helst tröttnar på folk som inte kan ta emot information.

Det är en gammal tråd men likförbannat blir jag illa berörd när uppenbara trafikfaror uppenbarar sig. Att vi ska besiktiga våra bilar ser alla som en självklarhet, men så fort man nämner att besiktiga förarna så blir det ett himla liv.
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"