Annons

Service Prislista.

1
När jag köpte min KIA fick jag ett dokument över service kostnaderna som jag tänkte dela med mig av.
Dom här priserna gäller: KIA CEED 1,6 CRDI EX SW. Samma motor sitter i Soul med.

2000 mil: 2 623:-
4000 mil: 3 589:-
6000 mil: 3 528:-
8000 mil: 3 589:-
10 000 mil: 3 160:-
12 000 mil: 4 026:-
14 000 mil: 3 160:-
16 000 mil: 3 589:-
18 000 mil: 3 691:-
20 000 mil: 3 589:-

OBS! Detta är bara ett ungefärliga priser, kan skilja hos olika återförsäljare/verkstäder.
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort
Annons

Re: Service Prislista.

2
Klistrade tråden.

Även om priserna är ungefärliga så kan det hjälpa många som undrar över just priserna ;)
Jag tackar för detta PontusH.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Service Prislista.

4
När vi köpte vår Ceed 2007:a så var det 1500 mils intervall
Detta ändrades senare till 2000 mils intervall
Nu med vår 20011 SW så är det 3000 mils intervall.
Utgår man att det kostar drygt 2000 kr för en service på 1500 mil. Nu är det efter 3000mil och folk klagar för att det kostar en bit över 4000 kr, men inte när det innan kostade hälften av detta för en service efter 1500 mil

Så visst är det dyrt/servicetillfälle med intervall 3000 mil. Men det kostade inte mindre tidigare...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Service Prislista.

6
bladhet skrev:Men om den inte rullat 3000mil på ett år ska den väl ändå in på service eller?. för så är det då med min som har 2000 eller ett år
Jag som tyckte jag fick till det ganska bra i mitt resonemang. Det plockade du ner direkt. ;)
Tyvärr är jag väl, när jag tänker efter, i samma situation som du. Att man kör under 3000 mil om året.


Annars lät det ju ganska bra? :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Service Prislista.

7
bladhet skrev:Gjorde andra servicen idag och den landade på 4787 kr inkl. moms. Billigt? inte speciellt...

Dom priserna du har fått kan det vara utan moms?

Har inte en aning, men som jag skrev så kan priserna variera från verkstad till verkstad och priserna kan ju med ändras från år till år.. 1200:- skillnad på det priser är ju kanske väntat.. men ändå så är det ju en liten rikt linje.

Vi får helt enkelt ta upp det här med kia och bilbörsen på träffen vi ska ha om dom har nån lista på service priserna vi kan lägga upp och ändra här.. :)

Mvh Pontus
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort

Re: Service Prislista.

9
Visst är det dyrt, väldigt dyrt. För de som kör mer än 3000 mil/år så är de kanske inte så dyrt, men för oss som inte gör det och lämnar varje år. Men Kia vill väl att man ska betala för den sjuåriga garantin, eller liknande, via servicen...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Service Prislista.

10
Nja. Här i ödemarken är en mekonomen verkstad auktoriserad.
Så det är ingen KIA handlare som får av kakan.
Iofs får kanske KIA själva dom slantarna via verkstaden.

Sett att vissa handlare ha ett servicepaket för dom första tre åren.
Det hade varit fint om alla handlare hade det.

Återgå till "Service, garanti och försäkring"