Annons
Annons

Re: Service Prislista.

82
Edin Bil Jönköping. 12000 mil sevice Kia cedd SW Diesel. 3800 kr- 400 rabatt om du beställer före maj -2018. Byte motorolja, filter, kupéfilter och diverse "kontrollpunkter". Inte byte av bromsväska på min då det gjordes förra servicen enligt Edins. Tja rätt dyrt kan tyckas. Men tvunget för garantin. Min har gått ca 10000 mil så det är tiden som gör servicen nödvändig.

Re: Service Prislista.

84
Vad kostar det att få bromsoljan utbytt? tänkte mest på att de inte gör det men tar betalt för det, de säger att de kollat om det finns vatten i oljan och om inte så byter de inte och då tycker jag de inte borde ta betalt för det heller... det är väl något mer arbete med att byta ut jämfört med att bara kolla efter vatten i behållaren med ett enkelt prov.
Ceed SW 1.6CrDI -2014

Re: Service Prislista.

88
sos skrev:Vad kostar det att få bromsoljan utbytt? tänkte mest på att de inte gör det men tar betalt för det, de säger att de kollat om det finns vatten i oljan och om inte så byter de inte och då tycker jag de inte borde ta betalt för det heller... det är väl något mer arbete med att byta ut jämfört med att bara kolla efter vatten i behållaren med ett enkelt prov.
Bromsvätskan SKA bytas vart annat år! Oavsett om det ör fukt i eller inte. Om detox inte byter på service där det är med så försämrar dom livslängden på ert bromssystem
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Återgå till "Service, garanti och försäkring"