Annons

Re: service pris

11
lindorff skrev:Nu när min ceed diesel ska in på sin andra service fick ja ett pris på 4300 Kr..

Är de runt där de ligger i pris??

9000 milaservice eller kostar ca 9000 spänn för min ceed 08. Bytte min bil mot en ny innan jag skulle serva den.
Annons

Re: service pris

12
Hebbot skrev:
lindorff skrev:Nu när min ceed diesel ska in på sin andra service fick ja ett pris på 4300 Kr..

Är de runt där de ligger i pris??

9000 milaservice eller kostar ca 9000 spänn för min ceed 08. Bytte min bil mot en ny innan jag skulle serva den.
Seriöst? 9000 kr? Finns det någon specifikation på nätet om vad den omfattar? Verkar i överkant på vad man ska accelad innan när jag hörde att Ceed har kamkedja, då slipper man kamremsbytet med tillhörande kostnad. Men så dyker denna upp istället. Ruggigt...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: service pris

13
Jo alla bilar har ju någon svindyr service :)

På Saabarna jag hade var det 12000 mila som var äckligt dyr Svenska bil i Akalla skulle ha 12500 för den men jag hittade en annan SAAB verkstad som gjorde det för 9000 :)

På en stor service så byts det mesta som spännrullar till kamkedjor eller kamrem byts om man nu har det sedan brukar ju det mesta i vätskeväg bytas med, står det inte i KIAs service bok vad som ingår? Brukar alltid stå där..
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: service pris

14
Ronnie skrev:
Hebbot skrev:
lindorff skrev:Nu när min ceed diesel ska in på sin andra service fick ja ett pris på 4300 Kr..

Är de runt där de ligger i pris??

9000 milaservice eller kostar ca 9000 spänn för min ceed 08. Bytte min bil mot en ny innan jag skulle serva den.
Seriöst? 9000 kr? Finns det någon specifikation på nätet om vad den omfattar? Verkar i överkant på vad man ska accelad innan när jag hörde att Ceed har kamkedja, då slipper man kamremsbytet med tillhörande kostnad. Men så dyker denna upp istället. Ruggigt...

På min bensinare från 2008 finns ingen kedja utan rem. Det var Hedin bil i Gbg som ville ha så mycket betalt.
Ringde den förenade bil som vill ta ett annat pris och dessutom för 7500 milaservice för jag låg närmast i antalet körda mil.

Bra tänkt av förenade bil.
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"