Annons

garanti

1
Köpte en kia ceed gt 136 hk .bilen är servad som den skall till punkt o pricka.
o säljaren sa att han kollat upp det.
men vad som bekymrar mig är att den rullat som hyrbil innan.men don sa att det gick atumatiskt över till 7 år igen vid köp av privat persson
stämmer detta??
Annons

Re: garanti

3
Jag köpte också en Ceed 2016 CDRi 136 HK som gått som hyrbil. Köpte den hos Hedins men fick beskedet från säljaren att det var 6 års garanti. Men han kanske inte visste. HellboyElvis vad stöder du ditt uttalande på? Är det något jag kan hänvisa till på något sätt?
Cee'd CRDi 2016 Special Edition

Re: garanti

4
olle54 skrev:Jag köpte också en Ceed 2016 CDRi 136 HK som gått som hyrbil. Köpte den hos Hedins men fick beskedet från säljaren att det var 6 års garanti. Men han kanske inte visste. HellboyElvis vad stöder du ditt uttalande på? Är det något jag kan hänvisa till på något sätt?
Var den 1år gammal så blir det ju 6år kvar.
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: garanti

5
Men trådskaparens bil kan ju inte varit helt ny heller då den varit hyrbil.
"gick atumatiskt över till 7 år igen"
Men det kanske gäller om köpet är samma år som bilen tillverkats.
Cee'd CRDi 2016 Special Edition

Re: garanti

6
var otydlig,den är tillverkad 2016 så där är garanti till 2023.
ni skriver om aktuiserad handlare,min är levererad direkt från vallhamn men med akturiserad kia stämpel o första service är gjord på kia center i malmö.i maj 2017

Re: garanti

7
Och vad är ikryssat i servicehäftet? Som privat (7år) eller företag (3år)
Som sagt, har den varit hyrbil först i mindre än ett år men sedan köpts tillbaka av KIA-auktoriserad firma (som sedan sålt den till dig) så återgår garantin till normalt.
Du får naturligtvis inte 7 NYA år, utan 7 år från och med att bilen tagits ut i trafik.
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"