Annons

Bästa försäkringsvillkoren för ny bil?

1
Jag har precis köpt en ny optima och har suttit och läst igenom Kias försäkringsvillkor, suck. Många regler att hålla koll på. Jag är ute efter en halvförsäkring + eventuella tilläggsförsäkringar. Jag tänker inte räkna hundralappar utan söker i första hand efter bästa villkoren. Kan det vara fördel/nackdel att ha Kia/if's egna eller är det bra att inte ha försäkringen på samma bolag som också handahåller vagnskadegarantin och andra garantiärenden, eller är det bara en chimär att Kia är inblandat utan egentligen ligger det hela hos if? Nån som har satt sig in och har koll som vill upplysa en novis och kan ge tips på en schysst försäkring? Jag har också två snoriga barn som har en viss benägenhet att kunna förstöra saker eller spilla och välta ut så nån slags drulle ska man väl ha också :)
Annons

Re: Bästa försäkringsvillkoren för ny bil?

2
När ja hämta våran optima i december 16 så satt ja med o kolla runt. Kia:s egna valde jag bort av den anledningen att deras glas försäkring inte var ngt vidare. Har haft otur med den tidigare bilen vi hade o har bytt ruta 3 ggr på 3 år. Då är d jobbigt att få betala 30% tror ja d var i självrisk. Så mitt val hamna på trygg hansa. Inte billigast men d föll mig i smaken. Var även inne på att ta en försäkring för att få ner självriskerna t ex non-stop.se men detta har aldrig blivit av...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"