Annons

Re: Försäljare ljög om garanti

11
para skrev:
Torgskräck skrev:Hade jag varit advokat hade jag köpt en kia och servat på annat ställe, sen stämt dom om kia klagat och ställt dylika krav, skulle kräva att de bevisade vad som orsakat ev fel.
Visst, så man ska kunna gå till "Kalles städ och bilservice" och betala en femhundring när det är dags för service och lita på att den firman fixar det? Stämpeln får man ju såklart. Sen efter 5-6 år ska Kia bevisa vad som inte gjorts på servicen när felen dyker upp?
Jag tycker nog att servicefirmorna ska vara auktoriserade av Kia för att vara godkända.
Oj här var det till att dra 3 steg bortom ytterligheterna .

Kom igen när du iaf är i verkligheten, läs mitt inlägg igen och försök FÖRSTÅ innan nästa uttalande.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Annons

Re: Försäljare ljög om garanti

12
En sak som köpare av en ny Kia skall ha klart för sig är att den 2 månaders frist eller 200 mil man hade extra vid serviceintervall är numera borttagen. Så nu gäller det att boka och serva inom tids- och körsträcka intervall om nybilsgarantin skall gälla.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: Försäljare ljög om garanti

14
xcardi skrev:En sak som köpare av en ny Kia skall ha klart för sig är att den 2 månaders frist eller 200 mil man hade extra vid serviceintervall är numera borttagen. Så nu gäller det att boka och serva inom tids- och körsträcka intervall om nybilsgarantin skall gälla.

Låter inte bra alls för mig, som alltid drar i väg på bilsemester under sommaren och alltid kör minst 500 mil!
Skall jag invänta rätt miltal för service innan jag drar iväg? Låter orimligt......

Att göra servicen i Tyskland kan förstås vara ett alternativ, men är en sådan "legitim" om den görs på auktoriserad verkstad?
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Försäljare ljög om garanti

15
Så är det. Alla KIA's modeller från 2017- accepterar INGEN som helst överträdelse av tid/körsträcka. Då är avtalet om 7 års garanti brutet.
Står i servicehäftet, där du har läst villkoren, godkänt och skrivit under (första ägaren iaf.)
En auktoriserad KIA-verkstad är en auktoriserad KIA-verkstad, det kvittar var den befinner sig (i garantiavseende)
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"