Re: Är ni nöjd med eran verkstad?

Senaste inlägget från föregående sida:

Har haft bilen inne på en årsservice på Hedin bil i Malmö (gamla bilpartner). Jag påpekade att Kia emblemet i ratten var slitet, CD-spelaren hoppar framåt när den är avstängd, färddatorn visar fel bränsleförbrukning och att jag ville ha uppdatering av GPS'en. De uppdaterade GPS mjukvaran men sa att det inte fanns nya kartor. De beställde ett Kia eblem men skulle höra av sig och det är 2 månader sedan. De andra sakerna blev ingen åtgärd. Trevliga men inte jättevilliga att rätta till de saker som jag påpekade.

Priset var det bästa jag fått på en originalservice: 1260:- och därtill en check på gratis handtvätt.

Så lite blandade känslor. Kan man anse att CD-spelaren borde bytas på nybilsgarantin. Skitstörigt att den hoppar fram när man lyssnar på en ljudbok.

Kia Ceed 2014 1.6 Bensin DCT Limited Edition
Annons

Re: Är ni nöjd med eran verkstad?

Jag servar och reparerar mina Kior på Unicar i kungälv. Bra service inte allt för långa väntetider. Alltid gratis lånebil och bilen tvättad på Ditec Kungälv innan man får tillbaka den. Aldrig några konstigheter vid garantiärenden. Jag rekommenderar dom...
T.o.m min kia handlare servar sin optima där trots dom har egen verkstad i bilhallen.
Annons
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"