Annons

KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

1
Hej.

Tänkte skriva några rader om KIA Försäkring som de gör så mycket reklam för.

En Kia Ceed CDRi 1.6 Diesel Automat 2008:

Helförsäkring max 2500 mil./år Assistans,hyrbil,Bilextra.

Folksam:4547 kr/år eller 378:90 kr/mån vid autogiro månadsbetalning.

KIA Försäkring (If).:6362 kr/år vid helårsbetalning. Vid autogiro månadsbetalning tillkommer 3% på årspremien=546:00 kr/mån.

Så KIA:s egen försäkring är betydligt dyrare.
Det är ju knappt att deras nuvarande drive med "prova på försäkring" i 6-månader är billigare än Folksams ordinarie.

Och jag garanterar att det inte kommer en hel busslast med spelemän och spelar för dig under tiden bilen lagas även om du tar KIA/If. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
TheFlyer

Kia CEED SW Plug-in Hybrid Advance Plus DCT 2021
KIA Carens Advance PLUS Automat DCT 2018
Annons

Re: KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

4
Hej alla,nu är det dags att välja ny försäkring eftersom första sex månader med KIA "prova på" går ut snart.Har kollat Kia och andra och Kia ligger 3000 kronor/1000 mil-år, andra ligger omkring 2,5 men Länsförsäkring Bergslagen är billigast med 2 250 om man väljer bort massa tillägg som man kan kompensera med andra bilen som frugan har.Jag vet att Kia har generösa villkor men är det värt att betala 700 sek extra ? :?:
Kia Ceed 1,6 CRDI SW 2013 sirius silver

Re: KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

6
Hade själv oturen att bli påkörd på motorväg och min 1 år gamla Pro Ceed
blev skrot. Fick redan efter 3 dagar beställa en sprillans ny Ceed
hos återförsäljaren. Kostade inte mej en krona. Inget ålders eller
mil avdrag. Fick hyrbil från första dagen till reduserat pris. Fick ha hyrbilen
tills den nya Ceeden levererades.
Heder åt Kia försäkring som skötte detta ärendet åt mej på bästa sätt :thumbup:

Visst är Kia försäkringen lite dyrare...men i mitt fall har den betalat sej många gånger om.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

7
Laban skrev:Hade själv oturen att bli påkörd på motorväg och min 1 år gamla Pro Ceed
blev skrot. Fick redan efter 3 dagar beställa en sprillans ny Ceed
hos återförsäljaren. Kostade inte mej en krona. Inget ålders eller
mil avdrag. Fick hyrbil från första dagen till reduserat pris. Fick ha hyrbilen
tills den nya Ceeden levererades.
Heder åt Kia försäkring som skötte detta ärendet åt mej på bästa sätt :thumbup:

Visst är Kia försäkringen lite dyrare...men i mitt fall har den betalat sej många gånger om.
Klockrent! :thumbup:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

9
I hundralappar räknat på en halvförsäkring vid nyköp så tycker jag att du ska köra KIA försäkring då skillnaden inte blir allt för stor och skulle oturen vara framme så tjänar du igen varenda krona direkt.
Dock skulle jag råda till att ta en backupförsäkring som sänker självrisken om man skulle klanta till det med bilen medans vangskadegarantin fortfarande gäller, den självrisken är inte att leka med har jag fått erfara :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

10
DavidB skrev:I hundralappar räknat på en halvförsäkring vid nyköp så tycker jag att du ska köra KIA försäkring då skillnaden inte blir allt för stor och skulle oturen vara framme så tjänar du igen varenda krona direkt.
Dock skulle jag råda till att ta en backupförsäkring som sänker självrisken om man skulle klanta till det med bilen medans vangskadegarantin fortfarande gäller, den självrisken är inte att leka med har jag fått erfara :)
Okej, fattar. Är det så att KIA indirekt tvingar bilägarna att använda IF?
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"