Annons

Svin dyr olja på servicen

1
Hej
Jag undrar vad ni får för olja och vad ni betalar för den på eran Kia Rio?

Jag har servat min Rio 2 ggr nu med 1500 mils intervaller.
Den oljan jag får är Castrol Magnatec pro oe 5w40 och får betala 225kr/ litern
När jag tittat på nätet på den oljan så går den att få för 100kr/litern som billigast .

Att betala 225 kr litern för en olja som skall klara vanliga 1500mils intervaller låter ju löjligt.

Hur ser det ut på era servicar?
Annons

Re: Svin dyr olja på servicen

2
Kan väl hålla med om detta med tokhöga oljepriser (de köper dessutom sin olja på fat ...till ett HELT annat pris).

Men det är så här att de "flyttar" priserna för att få arbetskostnaden att verka mindre - Mina andra bilar servar jag själv (hur jag ska göra med Rio:n har jag ännu inte bestämt - Men jag ser 7-årsgarantin som en inlåsning för oss kunder, många känner sig "tvingade" till märkesverkstäderna)

Vad har du fått betala för dina första två servicar och var i landet är de utförda ?
Kia Rio Special Edition "facelift" 2015
7" Navigation, kurvljus, rattvärme, farthållare.........och mycket mer

Re: Svin dyr olja på servicen

3
Visst men ICA betalar ett annat pris för gurkan än vad du som konsument gör också.

En kollega har iaf tidigare köpt olja på fat och tagit med sig i dunk till verkstaden då det ska göras service...allt går om man vill och ids.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Svin dyr olja på servicen

4
Westman skrev:Visst men ICA betalar ett annat pris för gurkan än vad du som konsument gör också.

En kollega har iaf tidigare köpt olja på fat och tagit med sig i dunk till verkstaden då det ska göras service...allt går om man vill och ids.
Så klart men när jag själv som konsument kan köpa oljan för halva priset från återförsäljare .
Så det är ju ingen dålig avans dom har :-)
Skriv svar

Återgå till "Rio"