Annons

AC`n i min Rio-12

1
Köpte bilen ny i Västerås 2012. Efter någon månad så märkte jag ett konstigt ljud från passagerar sidan fram typ vid fötterna. Det var ett pysande ljud och ibland ett pårlande ljud. Det kom och gick så när man skulle till verkstaden så hördes inte ljudet. Påpekade det flera gånger för verkstan och visst, jag kan förstå att man inte hittar något om det inte uppenbart hörs. Efter ytterligare någon månad kom vi iaf fram till att vi tar en koll på min första service...
Första servicen avklarad och påfyllnad utav AC (läckt)... sedan kom ljudet igen efter några veckor... in på verkstan igen. Påfyllning utav AC OCH spårmedel igen. Körde några veckor sen in på verkstan igen och nu var det byte utav slangar och packningar och påfyllnad utav AC och spårmedel. Ytterligare några veckor senare ljudet finns kvar...Nu in på verkstan igen. Byte utav något rör, påfyllning utav AC och spårmedel... In med bilen igen den 24/11 för felsökning igen... Verkstan hittade inget p.g.a att det fanns inte tillräckligt med spårmedel så ny AC och mer spårmedel. Nu har man fått tid igen den 14/12 på verkstaden för att felsöka, sen blir det tid på verkstaden igen för att byta felet jag vet att dom hittar den 14/12. Totalt kommer jag att ha lämnat in bilen (Samma bilverkstad,auktoriserad kia verkstad sägs det...) 7 gånger. Ingen kompensation eller något för allt strul med bilens AC och alla verkstads besök fixa skjuts lånat bil osv.
Frågade sist om att få låna en lånebil gratis men det gick inte typ det kostade 299:- men jag kunde få det för 150:-... Nu får dom sista chansen på verkstan och fixar dom inte det så blir det konsumentvägledningen och en anmälan och så ska dom få lösa tillbaka bilen... Blir så jäkla less.... :thumbdown: :crazy: :thumbdown: :crazy: :thumbdown:
Annons
Skriv svar

Återgå till "Rio"