Annons

Montering Led ljus ramp

1
Hej

Har precis köpt en Kia Rio 1.2 Special edition, och skall nu montera på extra ljus i form av LED ljus ramp.

Kommer att tjuva styrström från ingående kabel anslutning till reflektorn, men ville ändå fråga först om det finns en färdig utgång för detta på nya Rio?
Känns ju onödigt och klippa upp kabelskydd annars :D

Hade en Hyundai i20 tidigare som var minus styrning , men förmodar att Kia inte kör med det?

Mvh Jörgen
Annons

2
Hyundai och Kia är systerbilar. Samma moderbolag. Så elsystemen är väldigt, väldigt lika.
Så då får du ta styrströmmen från båda sidor om helljuslampan om den är minusstyrd.

Re: Montering Led ljus ramp

3
20150926_145239 (1).jpg 20150926_145239 (1).jpg Visad 6814 gånger 414.2 KiB
Fick monterat LED rampen och tjuvade från ena sidan av helljuset.
Det var inte minusstyrning som jag hade på min i20.
Då letade jag upp minus kabel istället i kablaget istället för styrningen för styrningen

Re: Montering Led ljus ramp

5
eddyolsson skrev:Va e det för ramp?
Nöjd med den?
Ska skaffa en till min Sportage
90% av de som säljs har gavelfäste, ska du montera på ett vettigt vis på ett skyltfäste, leta efter en ramp med fästena på undersidan. Detta gör att man kan använda ett vanligt skyltfäste för två extraljus, ser ut som bilen på bilden är enligt detta....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Montering Led ljus ramp

9
jorgeli skrev:
eddyolsson skrev:Va e det för ramp?
Nöjd med den?
Ska skaffa en till min Sportage
Jag är mycket nöjd med denna rampen.
Den är kombinerad med spot och beam med bra spridning , skulle kanske önskat lite starkare spot men annars kanon.
Finns ju även med starkare creed i så fall.
Denna rampen är för vanligt extra ljus fäste .
http://www.aliexpress.com/item/20-Inch- ... 28687.html
Undrar vilken du tog, White eller Cold White? Vad är skillnaden typ?

Re: Montering Led ljus ramp

10
White är combo, alltså kombination av flodljus (storspridning nära bilen) och spot, (mindre spridning lyser längre håll).
Cold white är enbart flodljus, mycket ljus på nära håll med stor spridning, inte önskat vid bruk på väg men som arbetsbelysning helt perfekt.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Rio"