Annons

Re: Lyft punkter Rio

11
Classe skrev:Finns dat någon som har tips på var man kan köpa en Jackpad enligt bild, letat som en tok :D

Bild
Har någon tips på var man kan köpa en jackpad som passar. Det är snart dax att byta däck igen.
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019
Annons

Re: Lyft punkter Rio

13
Garagedomkrafter kan med fördel sättas under inre länkarmslagringar fram.............. och under länkarm innanför hjulen bak.

Själv sätter jag dock helst domkraften under någon balk och då gärna tillsammans med "kudde" så man inte sabbar slitskyddet.

Det ni visar på bilden är mer att räkna som lyftpunkter med reservdomkraft - En sådan ska bara användas i absolut nödfall och självklart aldrig som årlig "vinter/sommardäcksdomkraft". Finns ingen anledning alls att lyfta med en garagedomkraft (och nerslipad puck) när det är så lätt att lyfta bilen på balkarna

Nu har jag inte ägt min egen Rio så länge att jag hunnit byta däck på den ännu (de monterade mina vinterdäck gratis när de levererades) - Men på min andra bil är det oerhört enkelt att hitta en logisk punkt att lyfta bilen. Och det är garanterat lätt att med hjälp av ficklampa hitta en lämplig balk eller länkarm även på Rio:n
Kia Rio Special Edition "facelift" 2015
7" Navigation, kurvljus, rattvärme, farthållare.........och mycket mer

Re: Lyft punkter Rio

15
Funkar även med en 2-tums brädbit. Kapa en kloss och såga ett spår.
KIARIO skrev:Köp en hockeypuck o ta sedan en rondell o gör ett spår i pucken ....thats it !
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Lyft punkter Rio

16
Classe skrev:
Classe skrev:Nu är det dax för vinterdäck!

Jag har en Rio 2013 och undra var kan man lyfta bilen med en garage domkraft?
Var kan man köpa en Jack Pad som passar Rio?

//Classe
Tänkte mig typ en sådan Jack Pad, vet någon var man kan köpa dessa här i Sverige så man inte skadar plåtkanten under tröskeln.

http://protechproducts.com/index.php?ro ... path=35_37
Bild
Nu finns massor av Jackpad att köpa på Amazon.se :)
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019

Re: Lyft punkter Rio

17
Man har jackpad på garagedomkraft o sätter den vid de två hacken i plåtfalsen i plåt under framdörren..det finns för bakhjulen också,men jag lyfter så högt så bakhjulen också blir med upp på samma gång..då slipper man krångla.. :)
Skriv svar

Återgå till "Rio"