Annons

ELSPEGLAR

1
Min Soul diesel 2015 är proppad med finesser.
I morse var backspeglarna nerisade, jag sökte febrilt efter någon knapp som sätter på elspeglarna men jag hittade ingen.
Kollade i instruktionsboken men det stod inget om elspeglar.
Är det verkligen så att den saknar elspeglar ?
Annons

Re: ELSPEGLAR

2
Testa detta (ur handboken för Niro)

Reglage för eluppvärmd ytterbackspegel
Om bilen har eluppvärmda ytter- backspeglar är de i funktion samtidigt som du använder bakrute- defrostern.
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: ELSPEGLAR

4
Passar på att posta i den befintlig tråden istället för att skapa en ny då det rör ämnet.
Om den ena av speglarnas uppvärmningsanordning är trasig, hur byter man den lättast och vad behöver man?
Är lite oklart om trådarna har bränts av eller om det är själva glaset då jag inte hunnit kika innanför kåpan ännu.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Re: ELSPEGLAR

5
9/10 är det värmeelementet på baksidan av glaset som gett upp om säkringarna är hela, byta glas som gäller. Gjort detta på flera bilar dock ej någon Kia så jag ger inga tips hur man går tillväga på din bil mer än att de jag bytt på har man bänt loss glaset med typ ett fiskben.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: RE: Re: ELSPEGLAR

6
Torgskräck skrev:9/10 är det värmeelementet på baksidan av glaset som gett upp om säkringarna är hela, byta glas som gäller. Gjort detta på flera bilar dock ej någon Kia så jag ger inga tips hur man går tillväga på din bil mer än att de jag bytt på har man bänt loss glaset med typ ett fiskben.
Hej,
Då förstår jag.
Bild
Vad kan man utdöma av min bild? Sladdarna satt löst bakom spegeln.
Har dem bränts av?

Re: ELSPEGLAR

8
Japp, ser ut som vanliga kabelskor och de av någonorsak lossnat. Om de går lätt på så kan man ju trimma dom genom att nypa dom lite lätt med en tång.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: ELSPEGLAR

10
Tack för svaren!
Garantin är dessvärre passerad då det är en -09.
Vad kostar det att ersätta värmeelementet via verkstad tro? Ev göra själv och vad behöver man för delar?
Finns det något enkelt sätt att demontera ut spegeln utan att förstöra den, sitter det sk "klips"?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Soul"