Annons
Annons

Re: Vad tycker andra om din bil, och bryr du dig?

2
Klart jag bryr mig, hade finanserna räckt så hade jag inte köpt Kia, det är ett lågprisalternativ. Men det är mycket bil för pengarna iaf. :)

Sa till frugan nyss, skulle man ha en Volvokombi diesel med samma mängd av lull-lull så hade man hamnat bortåt 400 k kr. Där ligger väl Audi A6 med, A4 är mindre än Kia.

Får lägga till en sak när jag såg vad Peter skrev.

Vi har aldrig och kommer aldrig att låna till bil. Köps alltid kontant. Själv är jag just nu mellan jobb, men det dyker säkert upp något, någon gång.
Vi kunde köpt dyrare bil än Kia, men till vilken mening? På tre år är alla bilar i Sverige nere på runt halva nyvärdet. I Tyskland är det två år. Skulle vara rent pengafördärv att köpa bil för en halv mille...
Senast redigerad av Ronnie den 20 mar 2011, 17:22, redigerad totalt 2 gång.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vad tycker andra om din bil, och bryr du dig?

3
Nej jag bryr mig absolut inte, har dock inte mött något skeptiskt än på denna korta tid.
Bara fått positiva reaktioner från omgivningen, folk är mäkta imponerad som fått åka med
samt provköra den, och då blir man väldigt glad =)
Min bror vart jävligt imponerad, så han funderar på att byta upp sig från sin 9-5a av årsmod. -03 :P

Och visst, hade själv gärna valt en V70 (V50 är för liten), D5:a men som sagt, lägga dubbelt så mycket
känns inte prisvärt i mina ögon direkt...och en skatt på 6-8k om året hehe...
Men Men, jag går bara o inväntar på att få några fördömmande blickar från någon
snofsig backslicker i en XC90 alternativt X5:a.. ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Vad tycker andra om din bil, och bryr du dig?

4
Min dotter går på ridskola och vår bil, även om den snart är nyast på parkeringen, är den klart billigaste med hästlängder (haha) och visst får man de där "jaha, så ni är fattiga" blickarna från andra föräldrar. Jag tröstar mig med att jag har världens coolaste jobb, fri arbetstid samt köpte bilen kontant. Många där vi bor tar feta lån för att visa upp sina bilar. På gatan är det Magnum och BMW SUV som gäller om man ska vara "inne".
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Vad tycker andra om din bil, och bryr du dig?

5
Jag är 26 år gammal och var först inne på en V70 R... Var helt inne på en sportig svensson bil med ett jädrans ös under motorn. Efter flertalet månader kom jag på mig själv att det kommer bara vara roligt i början typ första månaden eller så.
Kian jag har nu är mer än okej för mig. Den har dem funktioner som jag & min fru letade efter.
Sen att bilen kostade en bra bit under 200 000:- är ju bara det ett stort +.

Kompisarna tycker kian är läcker och tycker den går mjukt/tyst och den gör det den är byggd för.
Kia börjar bli mer vanligt där jag bor och man ser allt oftare nya bilar rulla i byn.
Jag varken skäms för min bil eller tar åt mig av sk "backslick".. Min bil är min bil... Så länge jag är nöjd så är det tillräckligt.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Vad tycker andra om din bil, och bryr du dig?

6
KIA har ett attitydproblem vilket tyvärr leder till minskad försäljning. Jag tror att KIA skulle kunna sälja ännu mer bilar med ökad status.

Men om KIA som företag vill att folk i allmänhet ska ändra attityd tror jag att första steget är att visa upp att man har en snygg kvalitetsbil till ett överkomligt pris. Inte göra burleska reklamfilmer där man försöker stoppa in en djurpark i bilen. Eller har jag fel? Klassisk bilreklam där (ibland) renderade bilar swischar fram i futuristiska landskap tilltalar mig mer än att se en snubbe i kattkostym klättra in i baksätet på bilen.

Jag har varit i reklambranschen i många år och har väl fortfarande en halv fot kvar där. Jag tycker ofta att reklambyrån säljer på företagen, i det här fallet KIA, idéer som är roliga att genomföra för byrån men som inte nödvändigtvis lyfter varumärket för kunden.

Därmed inte sagt att reklamfilmerna och kampanjen är dålig, tvärtom, det är roligt och bra genomfört men skjuter över målet för min del. Jämför med Nescafé som hyrde in George Clooney för att göra reklam för sina nespressomaskiner. George dricker kaffe i sober ljussättning. Punkt.

Sätt Sean Connery i en Kia och låt honom slicka asfalt längs en italiensk kustväg så har vi en reklamfilm som smiskar det mesta och lätt tar varumärket från budget till classy.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Vad tycker andra om din bil, och bryr du dig?

7
Peter skrev:KIA har ett attitydproblem vilket tyvärr leder till minskad försäljning. Jag tror att KIA skulle kunna sälja ännu mer bilar med ökad status.

Men om KIA som företag vill att folk i allmänhet ska ändra attityd tror jag att första steget är att visa upp att man har en snygg kvalitetsbil till ett överkomligt pris. Inte göra burleska reklamfilmer där man försöker stoppa in en djurpark i bilen. Eller har jag fel? Klassisk bilreklam där (ibland) renderade bilar swischar fram i futuristiska landskap tilltalar mig mer än att se en snubbe i kattkostym klättra in i baksätet på bilen.

Jag har varit i reklambranschen i många år och har väl fortfarande en halv fot kvar där. Jag tycker ofta att reklambyrån säljer på företagen, i det här fallet KIA, idéer som är roliga att genomföra för byrån men som inte nödvändigtvis lyfter varumärket för kunden.

Därmed inte sagt att reklamfilmerna och kampanjen är dålig, tvärtom, det är roligt och bra genomfört men skjuter över målet för min del. Jämför med Nescafé som hyrde in George Clooney för att göra reklam för sina nespressomaskiner. George dricker kaffe i sober ljussättning. Punkt.

Sätt Sean Connery i en Kia och låt honom slicka asfalt längs en italiensk kustväg så har vi en reklamfilm som smiskar det mesta och lätt tar varumärket från budget till classy.
Du sätter huvet på spiken, så jäkla rätt du har!
Har själv funderat en hel del på hur KIA marknadsför sig själva, och som du säger borde
försöka få fram, och inte bara dra deras 7-åriga garanti nu när andra börjar ta efter.. hoppas de anställer
dig Peter, du kan ju alltid jobba lite som konsult åt dem, det kan inte bli sämre än så här ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Skriv svar

Återgå till "Ordet är fritt"