Annons

Sämsta köpet till bilen

1
Min motorvärmare till KIA'n.

Använde den EN gång innan jag sålde bilen. Får nog ta en rejäl funderare på om det verkligen är värt att installera i den nya bilen till hösten. Tur jag inte köpte extra allt paketet med trickleladdare och fjärrstyrning.

Sedan ska vi inte tala om alla de iPhone hållare till bilen jag köpt, testat och kasserat.

/Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: Sämsta köpet till bilen

2
Vilken motorvärmare var det du hade Peter? Funderar själv på en men är lite rädd för att man köper en sån som inte är ett dugg bra.
Iphone hållare ska jag köpa från brodit.se, Dem håller väll en bra kvalité?

Ha det så bra.

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Sämsta köpet till bilen

4
Peter skrev:Min motorvärmare till KIA'n.

Använde den EN gång innan jag sålde bilen. Får nog ta en rejäl funderare på om det verkligen är värt att installera i den nya bilen till hösten. Tur jag inte köpte extra allt paketet med trickleladdare och fjärrstyrning.

Sedan ska vi inte tala om alla de iPhone hållare till bilen jag köpt, testat och kasserat.

/Peter
Bra att jag läste om dina dåliga köp. :)
Hade funderat nu till nya bilen, men du tycker man ska avstå detta?
Jag köpte en bra hållare på tradera, kostade 19 kronor + frakt på ca. 20 kr. Budet just nu är 21 kronor http://www.tradera.com/Nytt-Gps-stall-S ... _129659980
Den finns hos diverse tillbehörsfirmor för i-produkter och då tar de oftast 120kr eller mer.

Däremot så lutar det åt att jag ska köpa en TomTom car kit. NetOnNet tar 999 kr för den. Då är där mikrofon, extra högtalare och extra mottagare vilket gör ens iPhone till en lika "kraftig" GPS som de stationära man kan köpa. Ska först sälja av min TomTom Go 930 TMC först
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Sämsta köpet till bilen

5
r_o_n skrev:...Jag köpte en bra hållare på tradera, kostade 19 kronor + frakt på ca. 20 kr. Budet just nu är 21 kronor http://www.tradera.com/Nytt-Gps-stall-S ... _129659980...
Själv är jag "allergisk" mot "sugproppshållare" i vindrutan som skymmer sikten, sitter långt bort och bara ramlar ner ;)
Brodits grejor är däremot fantastiskt bra.
r_o_n skrev:...Däremot så lutar det åt att jag ska köpa en TomTom car kit. NetOnNet tar 999 kr för den. Då är där mikrofon, extra högtalare och extra mottagare vilket gör ens iPhone till en lika "kraftig" GPS som de stationära man kan köpa. Ska först sälja av min TomTom Go 930 TMC först...
GPS i "Ajfån" är väl bra ända tills det ringer?
Kia cee'd 1.6 CRDI Komfort 2010, svart metallic

Re: Sämsta köpet till bilen

6
Peter skrev:Min motorvärmare till KIA'n.

Använde den EN gång innan jag sålde bilen. Får nog ta en rejäl funderare på om det verkligen är värt att installera i den nya bilen till hösten. Tur jag inte köpte extra allt paketet med trickleladdare och fjärrstyrning.

Sedan ska vi inte tala om alla de iPhone hållare till bilen jag köpt, testat och kasserat.

/Peter
Det tål att funderas på ju, själv skulle jag inte vilja vara utan! Behöver aldrig skrapa rutorna med tanke på kupefläkten :). Skönt på fredagar när man kommer ut klockan 04:00 och ska köra samt att den står på värme hela dagen på jobbet. Så jag tycker det är helt efter behov! Känns ju snällare mot motorn också ;).
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Sämsta köpet till bilen

9
Då blir det en Brodit hållare till telen. Motorvärmaren får enkelt vänta. Känns heller inte så lönt att köpa nu när det börjar bli "varmare"

Mvh _Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Ordet är fritt"