Annons

Reservdelar Kia Optima SW gt-line

1
Ville bara dela med mig av en tråkig sak. Blev i Söndags påkörd av en gammal man född 36 när jag låg inne i en rondell. Han tog min höger sida där framkärm, sidospegel, bakskärm samt hela hjulupphängningen fram. Däcket stod helt snett!!! Nu till saken, fick ett samtal idag ifrån serviceverkstan som meddelar att det ej finns några som helst reservdelar till denna bil i Sverige ännu. Finns inte ens något artikelnummer på delarna som behövs för att bilen är för ny! Så väntetiden på min bil kan bli väldigt lång! Någon som har ngt förslag vad man kan göra? Då jag ej är vållande så får jag ta en hyrbil från det bolaget som farbror har sin försäkring o får betala 1/3 av milpriset endast. Men det kan ju bli en del mil . Har även hyrbil i min försäkring men då får man betala 25% av hela kostnaden. Så ngn som har ett förslag. Kollade med kia vagnskada om jag inte kunde få en ny bil istället men det gick ej. Hade ju iofs ej räknat med det men man måste ju försöka [emoji3] så undvik att bli påkörda med er Optima är ett hett tips!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Annons

Re: Reservdelar Kia Optima SW gt-line

4
Jag tog kontakt med kia själva o dom hänvisade till åf som vanligt! [emoji34][emoji34] snacka om ett bilmärke som ej vill ha med sina kunder att göra! Samma med hyundai som ja hade innan. Så detta blir min sista asiatiska bil ialf. Dock har dom fått fram delar till hjulupphängningen och skärmar nu men ingen front!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Re: Reservdelar Kia Optima SW gt-line

5
När vår gamla Picanto blev påkört hade jag hyrbil i säkert två månader. En Volvo V40 D4, det blev inte så galet dyrt som jag trodde det skulle bli.
Dock blir det spännande att se detta med reservdelar. Något relä eller liknande har ballat ur i min och låser/låser upp dörrarna non-stop när jag kör som jag lämnade in bilen för idag. Skall bli spännande att höra när det är löst :P
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld
Skriv svar

Återgå till "Optima"