Annons

Nya optima / optima sw

1
Någon som har köpt Nya Optima eller kanske Optima SW ? Eller någon som testat den nya optiman och som kan lämna ett kort referat? Såg att automatlådan är av den nya typen som även sitter i nya ceed men annars var det inga jättestora nyheter. Eller?
Kia Sportage 1,7 crdi komfort, cassa vit -13
Annons

Re: Nya optima / optima sw

2
Freddan_82 skrev:Någon som har köpt Nya Optima eller kanske Optima SW ? Eller någon som testat den nya optiman och som kan lämna ett kort referat? Såg att automatlådan är av den nya typen som även sitter i nya ceed men annars var det inga jättestora nyheter. Eller?
Hej! Köpte en Ceed Gt för 3-veckor sedan men meningen var att jag skulle köpa en Optima.Provade snabbt den nya Optiman och visst den gick tyst och fint men kändes det blir lite väl mycket lull-lull för min smak.Gillar man mycket teknik så är det nog okej men bad om att få testa en ceed GT men firman hade bara en med DCT lådan och som du skriver så tror jag att det är liknande låda som i Optiman och bestämde mig att köpa en Ceed istället.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Nya optima / optima sw

3
Hej!

Provkörde skönheten, en 1,7 CRDI GT-LINE. Underbar bil. Precis som skribenten ovan nämnde så har den en imponerande utrustningslista. Utsökt materialval, utmärkt ergonomi där alla knappar är synliga och lättåtkomliga. Perfekt (rymlig) familjebil med smarta lösningar. Slående vacker både utanpå så väl som inuti. Tycker att den rullar lätt och tyst. Helt klart en bil som jag skulle vilja ha. Får vänta tills den har sjunkit ner i pris.

Re: Nya optima / optima sw

5
Fick min Optima sw gt-line 0310, så jag har bara haft den över helgen, men ag är jättenöjd med min bil o gillar alla dessa tekniska funktioner skarpt. Har nu 17tums kia orginal vinterhjul och dom låter inte. Hoppas 18tumshjulen är lika tysta. Kan bara rekomendera Optiman

Re: Nya optima / optima sw

6
Varit och provkört en optima sw gt line 1,7 crdi med all the bells and whissels. Mycket trevlig combo på motor och låda. Men den lever inte upp till sin prisklass. På tok för stötig i bakvagnen och bullrig, störande sus från sidorutorna eller b-stolpen.
Sköna säten och snygg design både inuti och utanpå. Men skulle jag ge 368800kr? sen vinterhjul utanpå det så pratar vi 380000kr. ALDRIG, då skulle jag besöka BMW och köpa bil där, får kanske inte lika mycket utrustning men däremot mer komfort.

En annan grej var att motor och kupevärmaruttag var inte monterat i en bil i norden, i den prisklassen horribelt uselt då det drog ytterligare 8800kr, drag kunde bjuda på för 12200kr.

Så nej, den är fin som fan och väckte habegär tills man körde den. kunde slagit till om priset inte vore så högt sett till vad man får.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Optima"