Annons

Vi hyllar två medlemmar lite extra

1
Snart når forumet en milstolpe då vi blir 400 medlemmar och jag tänkte passa på att skära en bit av tårtan till:

simonlj8

och

Lester

Medlem nummer 1 och nummer 2 som har varit aktiva från start i september 2009 (medlem nummer tre har inte synts till på ett tag, men grattis ändå Henke). simonlj8 reggade sig samma dag som forumet startade och Lester dagen efter.

simonlj8s första inlägg handlade om förbrukning och Lesters om facelift-grillen.

Kul att se att många av de andra "veteranerna" fortfarande är aktiva, t ex pluttrick (medlem nummer 4), hocke (nummer 18) och krokatorpet (nummer 20).

Det värmer lite extra när vi nu växer så det knakar att ha så trogna användare :D

/Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: Vi hyllar två medlemmar lite extra

2
Angående inaktiva medlemmar så tänker vi inte radera någon än. Möjligtvis påtvinga återaktivering för de som inte varit inloggade sedan 2009. Men flera av dessa kan vara regelbundna besökare. Man måste vara inloggad för att det ska synas i statistiken. Jag är själv medlem på flera forum där jag aldrig loggar in och förmodligen är död om man kollar min profil. Jag får dock ut allt jag behöver av forumet bara genom att läsa trådarna och därför kommer ingen att raderas riktigt än.

Statistik för forumet just nu är cirka 200 unika besök om dagen (de flesta är inne mer än en gång per dag vilket ger ungefär 350-400 besök på forumet varje dag). Dessa besökare kommer mestadels från storstadsregionerna men är spridda över hela landet. Besökarna läser ungefär 15 inlägg per man och stannar i genomsnitt 15 minuter innan de drar vidare.

Några av dessa användare har faktiskt klickat på google-annonserna och om jag har räknat rätt kommer vi om cirka fem år att ha samlat ihop till ett paket kaffe ;)

/Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Vi hyllar två medlemmar lite extra

3
Peter skrev:Angående inaktiva medlemmar så tänker vi inte radera någon än. Möjligtvis påtvinga återaktivering för de som inte varit inloggade sedan 2009. Men flera av dessa kan vara regelbundna besökare. Man måste vara inloggad för att det ska synas i statistiken. Jag är själv medlem på flera forum där jag aldrig loggar in och förmodligen är död om man kollar min profil. Jag får dock ut allt jag behöver av forumet bara genom att läsa trådarna och därför kommer ingen att raderas riktigt än.

Statistik för forumet just nu är cirka 200 unika besök om dagen (de flesta är inne mer än en gång per dag vilket ger ungefär 350-400 besök på forumet varje dag). Dessa besökare kommer mestadels från storstadsregionerna men är spridda över hela landet. Besökarna läser ungefär 15 inlägg per man och stannar i genomsnitt 15 minuter innan de drar vidare.

Några av dessa användare har faktiskt klickat på google-annonserna och om jag har räknat rätt kommer vi om cirka fem år att ha samlat ihop till ett paket kaffe ;)

/Peter
Bra att du inte tar bort inaktiva medlemmar. Det är väldigt många, iaf i andra forum jag är i, som är "läsare" som bara loggar in de få gånger de anser att de behöver skriva något. Ett forum jag är i som reggades 2001 finns medlemmar som har 10-20 postningar och ibland ser man ett inlägg från dem, men det är inte ofta, men de hjälper ändå till att "sälja" reklam till det forumet.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vi hyllar två medlemmar lite extra

5
Ang. googleannonserna, känner de av IP? Eller är det på tid eller specifik annonsör? Tänkte om det är mening med fler än ett klick. Känns lite lång tid för dig att få ihop ett paket kaffe. ;)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vi hyllar två medlemmar lite extra

6
Jag tror den reggar klick men jag vet faktiskt inte. Den säger att man absolut inte får klicka själv på den så något måste det väl vara. Förhoppninsgvis bara en temporär lösning tills vi får riktiga sponsorer med riktade erbjudanden.
Ronnie skrev:Ang. googleannonserna, känner de av IP? Eller är det på tid eller specifik annonsör? Tänkte om det är mening med fler än ett klick. Känns lite lång tid för dig att få ihop ett paket kaffe. ;)
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Vi hyllar två medlemmar lite extra

8
Vi kräver ju inte heller att någon klickar på de annonser som finns (för de som inte valt att dölja dem). Forumet är gratis, men såklart hoppas vi på stöd från några medlemmar så vi kan fortsätta driva forumet. Att bekosta allt ur egen ficka är väl kul ett tag, men inte i längden.
pope skrev:Jag har chrome med adblock plus och får ingen reklam.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Vi hyllar två medlemmar lite extra

9
pope skrev:Jag har chrome med adblock plus och får ingen reklam.
Jag använder AdBlock pro, men i det tillägget kan man välja att inte ha det aktivt på en specifik adress. Så gör jag även med de andra blockeringsprogrammen jag har till firefox
Så brukar jag göra på de ideella forum jag besöker. Däremot på aftonbladet.se så har jag både AdBlock, ScriptBlcker och Flashblock aktivt. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vi hyllar två medlemmar lite extra

10
Även jag har Adblock. Men jag har en "tumme upp" som är grönmarkerad. Det är endast här som jag har det så.
På övriga siter har jag rött.

Vill även jag hylla:

simonlj8
och
Lester
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"