Annons

Re: Önskelista/To Do

181
Den popupen skall nu vara borta. Jag gjorde som följande på min mobil.
•Loggade in på forumet
•Valde att ta bort alla forumcookies med hjälp av länken som ligger under paypal,Spotify,rss,
•Efter det så gick jag in i telefonen och rensade ut all historik,cache,cookies.

Nu poppar rutan inte upp för min del mer :)
obetsak skrev:Skulle önska att slapp få upp en popup om att ladda ner någon forum app varje gång man besöker forumet med en ipad eller iphone.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Önskelista/To Do

182
Jag vet att man borde läsa igenom alla trådar innan man frågar men jag har läst en hel del och inte hittat något.
Så till min fråga. Går det att ordna så att när man klickar på en länk i nån tråd så öppnas den automatiskt i ny flik/nytt fönster?
Har hänt några ggr nu att jag klickar på nått och sen stängt ner det och inse att jag stängt ner forumsidan. :crazy:
Kia Ceéd SW 1.6 Bensin 2011 Vit

Re: Önskelista/To Do

183
Snoddas81 skrev:Jag vet att man borde läsa igenom alla trådar innan man frågar men jag har läst en hel del och inte hittat något.
Så till min fråga. Går det att ordna så att när man klickar på en länk i nån tråd så öppnas den automatiskt i ny flik/nytt fönster?
Har hänt några ggr nu att jag klickar på nått och sen stängt ner det och inse att jag stängt ner forumsidan. :crazy:
Trpr kollegan Morgan har valt att ha det så det öppnas i samma fönster. Mitt lilla tips är att du klickar höger på länken och ser om din läsare har valet att öppna länk i ny flik
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Önskelista/To Do

184
Ronnie skrev: Trpr kollegan Morgan har valt att ha det så det öppnas i samma fönster. Mitt lilla tips är att du klickar höger på länken och ser om din läsare har valet att öppna länk i ny flik
Okej. Får väl helt enkelt vänja mig att göra så.
Kia Ceéd SW 1.6 Bensin 2011 Vit

Re: Önskelista/To Do

185
Interna länkar öppnas i samma fönster. Alltså länkar som är inom forumet.
Länkar som går till andra sidor ska öppnas i nya fönster.
Detta fungerar för mig. Fler som upplever att alla länkar öppnas i samma fönster?

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Önskelista/To Do

186
En egen DIY - Do It Yourself - forumsdel som är uppstyrd för att man lätt ska kunna hitta och använda guider.

Jag tänker mig följande:

- En användare skriver en guide till något, exempelvis hur man byter lampor på en Cee'd, komplett med bilder och allt.
- Guiden skickas till ansvarig moderator/admin som ser över så att det ser vettigt och rätt ut, ger förslag på eventuella ändringar osv
- Ansvarig moderator/admin lägger upp guiden i DIY-forumet när den är ok
- Tydliga trådnamn, ex: "Byte av glödlampor i framlyktor, Cee'd 2007-2009" eller "Installation av eftermarknadsstereo, Sportage generation 3"
- För att få sin guide publicerad krävs både bra text och tydliga bilder
- Endast moderator/admin kan skapa trådar/inlägg i syfte att kvalitetssäkra innehållet

Jag ställer gärna upp som granskningsnämnd om ni känner att det är för mycket extrajobb.

Re: Önskelista/To Do

187
Hejsan Sarge. En suverän id'e. Har du kanske en guide som vi kan starta med?

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Önskelista/To Do

188
Under förutsättning att det är lätt att göra:

När man väljer att lista nya inlägg, går det att få dit info om i vilken avd. inlägget är postat? Nu när vi är så många som vi är så är det ju inte bara ens egen modell som avhandlas. Tycker Sportagedelen har fler postningar, vilket också är bra. :)

Går det att i den väl fungerade aviseringen om nya inlägg lägga till lite info om vem som postat och några eller flera ord från inlägget. Kan vara bra att kunna se inlägget eftersom man ofta kikar på mailen i telefonen och då kan man stilla sin nyfikenhet direkt. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Önskelista/To Do

189
Ronnie. Jag kollar upp detta a.s.a.p.
Tror inte det ska vara några problem med att ordna det.

Återkommer.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Önskelista/To Do

190
En grej som är skönt att ha när trådarna börjar bli långa är en "gå till senaste olästa meddelande" knapp bredvid trådens namn.

Så kommer man alltid den senast olästa posten i tråden. Slipper massor med scrollande och hålla reda på vilken som är senaste post.

Återgå till "Om forumet"