Annons

Re: Officiella tråden för Buggar och tekniska problem.

31
Ronnie skrev:
Torgskräck skrev:Varför kan man inte gå in och korrigera sina inlägg när de legat ute i några minuter?
Högst irriterande då man finner sig skrivit fel och det inte kan ändras, denna funktion bör vara giltig iaf fram tills dess någon svarar på ens inlägg.
Jag, som admin, har alltid en knapp "ändra" på allas inlägg. Så jag kan tyvärr inte svara på frågan. Får invänta tills han som "äger" forumet svarar...
Den finns för mig men bara ens tund, besöker man en annan tråd eller är inaktiv ett tag så försvinner knappen.
Nu vet jag inte vilken version det är på forumet, men på jaktsidan.se så får man vid en ändring fylla i orsak till ändringen, det kan vara bra så att andra kan se att ändring skett och varför.

Som det är idag måste man göra ett extra inlägg där man skriver in sin ändring, visserligen bra för forumet då det ökar statistiken men det är ju igentligen bara att blåsa upp en ballong, och gör det rörigt i trådarna.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Annons

Re: Officiella tråden för Buggar och tekniska problem.

32
Torgskräck skrev:
Ronnie skrev:
Torgskräck skrev:Varför kan man inte gå in och korrigera sina inlägg när de legat ute i några minuter?
Högst irriterande då man finner sig skrivit fel och det inte kan ändras, denna funktion bör vara giltig iaf fram tills dess någon svarar på ens inlägg.
Jag, som admin, har alltid en knapp "ändra" på allas inlägg. Så jag kan tyvärr inte svara på frågan. Får invänta tills han som "äger" forumet svarar...
Den finns för mig men bara ens tund, besöker man en annan tråd eller är inaktiv ett tag så försvinner knappen.
Nu vet jag inte vilken version det är på forumet, men på jaktsidan.se så får man vid en ändring fylla i orsak till ändringen, det kan vara bra så att andra kan se att ändring skett och varför.

Som det är idag måste man göra ett extra inlägg där man skriver in sin ändring, visserligen bra för forumet då det ökar statistiken men det är ju igentligen bara att blåsa upp en ballong, och gör det rörigt i trådarna.
Till detta fixas, kan du ta bort hela inlägget? Om ingen svarat efter så kanske det är en lösning. Skapa sedan ett nytt, klistra in din text, ändra i den eller komplettera osch lägg ut. Tyvärr kan jag inte hjälpa. Men han som har hand om det läser ju i forumet.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Officiella tråden för Buggar och tekniska problem.

34
Hej!

Det går att redigera inlägget i 15 minuter efter att det postats.

Finns mig veterligen ingen funktion för att göra det obligatoriskt för användare att ange en riktig anledning till ändringen som gjorts, men oavsett så skulle det bli inkonsekvent om det tillåts redigering utan tidsbegränsning ifall många användare bestämmer sig för att redigera bort all text i flera utav sina inlägg, det funkar helt enkelt inte.

Önskar ni att ändra någonting som skrivits vid ett senare tillfälle så är det bara att kontakta mig admin eller en moderator. Vi skulle även kunna utöka tidsbegränsningen en aning om detta önskas? 30 minuter, 60 minuter, 360 minuter, 720 minuter eller eventuellt en hel dag, 1440 minuter?

Ang. smileys och övrigt så ska utbudet av dessa breddas i och med den planerade uppdateringen som ska göras av hela forumet.

Mvh

Re: Officiella tråden för Buggar och tekniska problem.

36
"det bli inkonsekvent om det tillåts redigering utan tidsbegränsning ifall många användare bestämmer sig för att redigera bort all text i flera utav sina inlägg, det funkar helt enkelt inte."
Vad menar du egentligen med detta? Är det vettigt att en användare som kommer tillbaka till ett kanske oöverlagt eller felaktigt inlägg skall skall tvingas till att vara fjättrad till detta inlägg "for ever"????? Som Torgskräck skrev så är nya inlägg för att ändra/komplettera ingen bra idé. Ändringar skall göra i det sammanhang de hör hemma, dvs i det ursprungliga inlägget.

Kan du delge oss deltagare en vettig motivering till varför editering av egna inlägg överhud taget skall tidsbegränsas?
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Officiella tråden för Buggar och tekniska problem.

37
Jag är medlem även på ett annat jaktforum än tidigare nämnda och där togs denna funktion bort just pga orsaken att folk raderade hela sina inlägg. Det förstörde trådar ja. Bättre då att banna en sån person än att ta bort möjligheten att ändra.

För resultatet av att de tog bort funktionen blev att forumet är ruskigt rörigt att söka i då det är många som skrivit fel som sen dyker upp i sökresultaten.

Näe, straffa inte de som sköter sig för vad enstaka rötägg gör, de få som finns får faktiskt tas omhand av moderator/admin. Nu tror jag det kommer vara väldigt få å detta forum då nivån bland deltagarna är hög och aktiviteten är ganska låg. det är nog fler som läser än som skriver. Så jag kan inte se att detta skulle vara eller bli ett problem så som forumet fungerar idag.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Officiella tråden för Buggar och tekniska problem.

38
Hej!

Det finns inte så många anledningar till att ändra ett inlägg i efterhand såsom jag ser det, då kan man fylla på med den nya informationen i ett nytt inlägg i tråden istället för att redigera ett gammalt inlägg. Låt säga såhär, ett inlägg som skrevs för 2-3 månader ändras i en tråd med 20 inlägg, detta kan då göra tråden osammanhängande på flera sätt, både om det tillkommer ny information (svaren stämmer kanske inte med frågan) samt om innehåll tas bort.

De flesta fel / felskrivningar upptäcker man ganska fort efter att det skrivits och nu när redigeringstiden är utökad till 6 timmar så borde inte detta vara något problem, gentemot 15 minuter som tidigare. Annars finns ju även möjligheten att kontakta admin/moderator så löser vi snarast, bara skicka ett PM eller mejl.

Tror inte att det är ett så omfattande problem att själv inte kunna redigera inläggen i all oändlighet, möjligheten finns ju ändå där som sagt, att kontakta oss så fixar vi det.

Trevlig helg! :)

Mvh
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"