Annons

Lackkonservering/Lackförsegling

1
Hej!

Jag har precis köpt en Kia Sportage. Nyligen fick jag ett erbjudande om Lackkonservering med "Diamondbrite". Lackskyddet ska enligt broschyren vara mycket bättre och billigare än andra metoder.

Citat från Diamondbrite: " när din bil en gång blivit behandlad med Diamondbrite, behöver du aldrig vaxa eller polera den igen." STÄMMER DETTA??

Jag ska erkänna att jag inte är så påläst inom ämnet men vore tacksam om ni som har erfarenhet kunde skriva om vad det kostar?, vad man ska tänka på?, är det ens nödvändigt?, vilka andra metoder som finns tillgängliga? osv.....
Annons

Re: Lackkonservering/Lackförsegling

2
Jag fick också ett erbjudande om detta när jag hämtade hem min bil. Dock så beslutade jag mig för efter lite läsning att jag ska putsa på min bil själv då jag tycker det låter för bra för att vara sant att bilen inte behöver vaxas på 6år. Har läst att just diamondbrite kan man köpa som gör det själv på engelska ebay för en spottstyvel mot vad det kostar. Men man ska nog ha lite koll på vad man gör innan man lägger på det. Jag kommer köra på en enklare variant som heter Ultima Paint Guard Plus där en behandling håller ca ett år, är lätt (lättare) att göra själv och mycket billigare.
Kia Soul 1.6 CRDI EX Komfort - 2012, White No. 1

Re: Lackkonservering/Lackförsegling

3
HElgEe skrev:Jag fick också ett erbjudande om detta när jag hämtade hem min bil. Dock så beslutade jag mig för efter lite läsning att jag ska putsa på min bil själv då jag tycker det låter för bra för att vara sant att bilen inte behöver vaxas på 6år. Har läst att just diamondbrite kan man köpa som gör det själv på engelska ebay för en spottstyvel mot vad det kostar. Men man ska nog ha lite koll på vad man gör innan man lägger på det. Jag kommer köra på en enklare variant som heter Ultima Paint Guard Plus där en behandling håller ca ett år, är lätt (lättare) att göra själv och mycket billigare.
Ultima funkar perfekt, har använt det själv nu under 1 år drygt.
Och Diamondbrite har jag även faktiskt införskaffat mig som du beskriver genom ebay, extremt billigt
motsvarande om man kommer över dem över disk här i Sverige.
Dock har jag inte testat det än, kommer nog snart när orken hänger med :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Lackkonservering/Lackförsegling

4
Enkelt, lägg på -Gå iväg. Ultima Paint Guard Plus

Klarlack som lackskydd?

Många bilägare tror att deras lack på den nya bilen är skyddad genom klarlacken. Eftersom den riktiga lacken sitter under klarlacken så är det ingen fara tror de. Men så är det givetvis inte. Lack och klarlack lever i symbios med varandra.

Klarlack är ingen revolution och skyddet är lika viktigt nu som på en enkomponentslack.

Olika vaxer på marknaden, vad föredrar din lack?

Det finns flera olika kemikalier för att skydda din nya lack mot hårda miljöpåfrestningar som fågelspillning, solljus och framförallt oxidation. Det är bilvaxer av typen pastavax, kemiskt framställt vax och lackskydd för konsumenten. Givetvis så är pastavaxerna och vanligt bilvax gammeldags och skyddar sämre än Ultima. Det som ger Ultima Paint Guard Plus ett stort försprång är att du bara lägger på det med svampen, och efter en timme är allt klart! Kan det bli enklare?

Lynn lägger på ett lager avund

Lynn lägger med enkelhet på ett lager Ultima då och då när lusten faller på eftersom det är så vanvettigt enkelt.

Bild

Bild

Bild


Ps: om Morgan tillåter vill jag köra denna kampanjen här på detta forum med:
Senast redigerad av _Morgan_ den 20 jul 2012, 12:37, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Förhandling pågår ;)
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"