Annons
Annons

Re: Tips på bra lackskydd (vax)

3
Beroende på hur noggrann du är så kommer du säkert tycka det är bra.
Dock tycker jag själv Turtles saker är lite överhypade, och således priserna.
Skall jag ha likvärdiga produkter så går jag numera till biltema, man får iaf mycket för pengarna där.

Jag har pratat mycket varmt om Ultimas lackskydd (paint guard plus) här, då detta läggs på utan maskin
och funkar väldigt lätt, är såpass drygt så det blir relativt billigt.

Nu har jag hittat ett annat medel jag skall testa som verkar intressant, är i fart att lägga beställning: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... 0661685752

Extremt bra pris, till en fullvärdig produkt om man skall lita på andra personer, blir till att prova framöver :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Tips på bra lackskydd (vax)

5
Hej.

Jag kan rekommendera Auto smart silver one.

Först har jag alltid kört av min bil med någon form av rubbing, beroende av behov. Sedan har jag kört Auto smarts mirror image och därefter applicerar jag silver one i ett tunt lager och låter torka in någon timme för att sedan polera av med micro duk.

Mirror image är enligt mig väldigt lättarbetat. Du behöver heller inte tvätta bort rubbingen innan om du kör Auto smarts produkter. Med fördel kör du bort det med mirror image'n. Sedan torkar du av mirror image och fortsätter med silver one ;)

Jag kör även över rutorna och strålkastare/baklyktor på samma vis. Blir ger en liten extra touch på finishen!

Kom ihåg att det är detaljerna som gör hela intrycket. Så se till att putsa rutor, fälgar, dörrgångar, avgasrör, grillen, lycktor m.m. :thumbup:

En tvättad bil med skitiga rutor och fälgar kommer fortfarande se skitig ut!

Jag är förvisso arbetsskadad :lolno:
Kia Cee'd Sw comfort -13

Tips på bra lackskydd (vax)

6
Dom flesta medel likt silver one, mirror image etc är riktigt bra. Personligen gillar jag Ultima paintguard + då en behandling håller nästan ett år och det är få medel jag testat som är så lätta och snabba att lägga på. Du lägger ett lager på 10 min ca. Du lägger det på hela bilen, lack, plåt, plast, gummi och glas. Det enda jag undviker är framrutan. 3 lager räcker för att få ett mycket gott skydd. 1timme härdning mellan lagren och det härdar in i lacken så det behövs ingen avtorkning av medlet.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"