Annons

Ultima Paint Guard

1
Kan verkligen rekommendera Ultima´s produkter, samtliga produkter som jag har köpt har varit kanonbra.
Produkterna har jag inhandlat utav Bollnäs Bilvård, har webshop.
Bifogar ett par bilder på min Sportage, med fyra lager Ultima Paint Guard Plus.
2.JPG 2.JPG Visad 5438 gånger 217.42 KiB
1.JPG 1.JPG Visad 5438 gånger 203.8 KiB
Sportage executive
Annons

Ultima Paint Guard

2
Snygg bil! Vad kostade behandlingen? Gör man det själv?
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Ultima Paint Guard

4
Min bil är redan lackbehandlad nyligen men kan ju vara värt att testa detta nästa gång det är dags :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Ultima Paint Guard

8
Har provat att lägga på ett lager och det gjorde galen skillnad, la även på detta på rutorna vilket visade sig vara SKITBRA mot regn och smuts även där.

Nu får det vara ett tag men jag skulle rekomendera att man polerar en aning först så att man får bort allt ingrott skit.
Jag tvättat bara av bilen ordentligt men det blev inte helt perfekt men men.
När det är dags att förbättra lackskyddet så åker det på 3 lager paintguard plus efteråt. Detta är inget "lackskydd" enligt mig utan ett "vax" och ett grymt komplement till de som lackskyddat sin bil. Hållbarheten är ca 6-8 månader.

Tänk på det ni som lackskyddat era bilar att ett lager vax är bra för glansen och ger ett extra skydd.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: Ultima Paint Guard

10
Linespeed skrev:Lägger man vax på ditec behandling så förstör man väl de hela?? vad jag hört så får man absolut inte vaxa..

Nej det blir absolut inte förstört och jo du kan absolut vaxa på en lackförsegling. Säger firman att du inte får lägga på vax så skulle jag åka någon annanstans då detta är galen okunskap.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Skriv svar

Återgå till "Bilder"