Annons

Niro EV/Hyundai Kona EV...

1
Nya Niro EV eller Hyundai Kona EV, samma bil?

"The Kia Niro crossover will lose its combustion engine on January 8 when a zero-emissions
concept will be unveiled in Las Vegas during the 2018 Consumer Electronics Show (CES)."

https://insideevs.com/kia-niro-ev-teased/
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Niro EV/Hyundai Kona EV...

3
jorgeli skrev:Kia Niro kör samma plattform som Hyundai Ioniq så tror mer att Kia Stonic bygger på samma som Hyundai Kona

Stämmer. Dock kommer Niro EV få en annan drivlina än Ioniq EV.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Niro EV/Hyundai Kona EV...

9
Frågan är ju om den verkligen kommer i höst, med tanke på att allt de har visat upp hittills är en koncept-bil.

Med det sagt, så är jag också väldigt sugen, såvida inte bagageutrymmet blir lika trångt som på Niro plug-in.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Niro EV/Hyundai Kona EV...

10
Indigo skrev:Frågan är ju om den verkligen kommer i höst, med tanke på att allt de har visat upp hittills är en koncept-bil.

Med det sagt, så är jag också väldigt sugen, såvida inte bagageutrymmet blir lika trångt som på Niro plug-in.
Han sa det på scen, att Kia Niro EV kommer andra halvan av 2018. Dock tror jag inte det är konceptbilen, utan en exakt kopia av den befintlig Niro plu-in som finns ute nu. Kolla presentationen från CES
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012
Skriv svar

Återgå till "Nyheter om Kia"