Annons

TopGear testar Kia Ceed, nya modellen i avsnitt 4 pågående säsong

1
Ni som har möjlighet att se TopGear S19 E04 har möjlighet att se detta test. Börjar ca. 20 minuter in i avsnittet och håller på i ca. 9 minuter.

De testar automatisk parkering, bana jämfört med förra modellen, allt med TopGear humor....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: TopGear testar Kia Ceed, nya modellen i avsnitt 4 pågående säsong

3
Deroghat skrev:Riktigt roligt test, förvänta mig iofs inget annat från top gear :P Men ja får en känsla av att dom gillar den! :)
Jeremy blev salig över parkeringsassistansen, samt att, var det Eric Clapton, kunde lira gitarr inkopplad på aux. Men inget negativt alls om bilen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: TopGear testar Kia Ceed, nya modellen i avsnitt 4 pågående säsong

4
Dessutom:
"Rugby" med 10 Kia, 6 nya Sportage och 4 Ceed, nya modellen.

Har sett hela inslaget från programmet. Är totalt oförstående till att Kia har ett "Demolition derby" med 6 Kia Sportage och 4 Kia Ceed, nya modellen. Totalt 10 nya bilar.
Hela tilltaget känns så onödigt och jag gissar att Kia GB bjuder världens populäraste motorprogram på 10 bilar som de nära nog helskrotar. Ytterst dumt av både Top Gear och Kia.
I programmet är inslaget 14 minuter långt. I slutet så krockar de ohejdat och de flesta bilar har rejäla plåtskador.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: TopGear testar Kia Ceed, nya modellen i avsnitt 4 pågående säsong

5
Som jag skrev som svar på Facebookinlägget av KCC:
"All reklam är bra reklam"? 14 minuters (25% av programtiden) visning av Kias bilar i världens populäraste motorprogram väger tungt. Dessutom framställs bilarna som roliga och inte en negativ kommentar som annars är vanligt i TG. Bilarna är säkert promotion/demobilar som inte skulle kunna säljas till ett värde högre än reklamvärdet de fyllde i programmet. Go for it säger jag. Skoj att Kia "vågade". :)
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: TopGear testar Kia Ceed, nya modellen i avsnitt 4 pågående säsong

6
Niklas skrev:Som jag skrev som svar på Facebookinlägget av KCC:
"All reklam är bra reklam"? 14 minuters (25% av programtiden) visning av Kias bilar i världens populäraste motorprogram väger tungt. Dessutom framställs bilarna som roliga och inte en negativ kommentar som annars är vanligt i TG. Bilarna är säkert promotion/demobilar som inte skulle kunna säljas till ett värde högre än reklamvärdet de fyllde i programmet. Go for it säger jag. Skoj att Kia "vågade". :)
Visst är det reklamvärde i inslaget, jag reagerade mot att fördärva för fördärvandets skull.
Nu vet jag inte om 14 minuter av 65 minuter är 25%, inte i min matematik iaf. :) Det är reklamfria BBC och programtiden är 65 minuter, så egentligen blir det nog ett ännu större reklamvärde eftersom det är producerat och visat i en public servicekanal.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Nyheter om Kia"