Annons

Re: Vinterdäck.

11
amg skrev:Enligt säljaren jag köpte bilen av kan man ha 16" så de ska inte vara något problem.
Säljare går dock inte alltid lita på. Min sa att man inte kunde ha igång stereon om tändningen inte var på och då hade han Optima själv :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
kia optima sw gt line 2017
Annons

Re: Vinterdäck.

12
obetsak skrev:
amg skrev:Enligt säljaren jag köpte bilen av kan man ha 16" så de ska inte vara något problem.
Säljare går dock inte alltid lita på. Min sa att man inte kunde ha igång stereon om tändningen inte var på och då hade han Optima själv :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Haha. De var illa. :lol:

Re: Vinterdäck.

17
Beställde 18 tums fälgar med vinter friktionsdäck till min optima I veckan. 225/45'or
Kan lägga upp bild när jag fått på dem om någon är intresserad. :-)

Jag är inte helt säker på att du kan ha 16 tums på en optima utan att bromsoken tar i.
Har ingen grund för detta mer än att när jag slog in mitt regnummer för att få upp vilka hjul som passar min bil så kommer bara 17 till 21 tums fälgar upp.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Re: Vinterdäck.

18
obetsak skrev:
amg skrev:Sant. Går väl inte riktigt att jämföra kanske. :)
Jag har 19" sommar men är osäker på om det var 17" eller 16" på de jag fick med bilen. Ville inte ha de vanliga 18" sitter på de flesta optimorna så jag fick med vinterhjul med bilen vid köpet då jag gillade de fälgarna bättre. Hade tydligen ingen tydligare bild innan hjulbytet
Snyggt! vad är det för fälgar de där 19"?

Re: Vinterdäck.

19
KoolaVippen skrev:
obetsak skrev:
amg skrev:Sant. Går väl inte riktigt att jämföra kanske. :)
Jag har 19" sommar men är osäker på om det var 17" eller 16" på de jag fick med bilen. Ville inte ha de vanliga 18" sitter på de flesta optimorna så jag fick med vinterhjul med bilen vid köpet då jag gillade de fälgarna bättre. Hade tydligen ingen tydligare bild innan hjulbytet
Snyggt! vad är det för fälgar de där 19"?
Dots tuning cp5

https://www.oclbrorssons.se/94713_SE.htm?webdid=736

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
kia optima sw gt line 2017
Skriv svar

Återgå till "Optima"