Annons
Annons

Re: Servicekostnad Niro Hybrid vs Niro Plug-in Hybrid?

2
Jag har precis beställt en ny Kia Niro Hybrid och jag frågade om servicekostnaden, då den är väldigt hög på min nuvarande Kia Cee´d SW CRDi. Enligt uppgift från säljaren är kostnaden drygt hälften av vad jag betalar idag. Service på Kia Niro Hybrid (har tyvärr ingen uppgift om plugin) skulle då gå på ca 2500 - 3000 kr. Detta är alltså uppgift från säljaren, jag hoppas att det stämmer.

Re: Servicekostnad Niro Hybrid vs Niro Plug-in Hybrid?

3
Mret82 skrev:Jag har precis beställt en ny Kia Niro Hybrid och jag frågade om servicekostnaden, då den är väldigt hög på min nuvarande Kia Cee´d SW CRDi. Enligt uppgift från säljaren är kostnaden drygt hälften av vad jag betalar idag. Service på Kia Niro Hybrid (har tyvärr ingen uppgift om plugin) skulle då gå på ca 2500 - 3000 kr. Detta är alltså uppgift från säljaren, jag hoppas att det stämmer.
Niron har väl 12mån/1500mil också mot Ceed-dieselns 24mån/3000 mil?
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: Servicekostnad Niro Hybrid vs Niro Plug-in Hybrid?

4
para skrev:
Mret82 skrev:Jag har precis beställt en ny Kia Niro Hybrid och jag frågade om servicekostnaden, då den är väldigt hög på min nuvarande Kia Cee´d SW CRDi. Enligt uppgift från säljaren är kostnaden drygt hälften av vad jag betalar idag. Service på Kia Niro Hybrid (har tyvärr ingen uppgift om plugin) skulle då gå på ca 2500 - 3000 kr. Detta är alltså uppgift från säljaren, jag hoppas att det stämmer.
Niron har väl 12mån/1500mil också mot Ceed-dieselns 24mån/3000 mil?
Niro har 12 mån/1500 mil det är korrekt. Men Cee´d diesel hade 12 mån/3000 mil så det blev ändå en gång om året jag fick serva den.
Skriv svar

Återgå till "Niro"