Stod på låset i morse hos min handlare för att få chansen att köra Niron först
Trevlig, Advance Plus 2 med keyless, elstol för föraren, dock ej med minnesfunktion och utan kyla. Batteriet va trekvartsladdat (fick skälla lite varför det inte va fullt ), men en litet lätt tryck på START knappen och sen på EV/HEV knappen så man hamnade i EV läget, så rullade man iväg fint. Går tyst och fint och det är en liten märklig känsla att inte ha en brummande bensinmotor.
Ut på landsväg och ner med pedalen helt. Upp till 110 km/h går den på el, sen kickar bensinmotorn in utan att man direkt märker det.
I övrigt är den som en vanlig Niro att köra, förutom möjligheten att ladda.
I bagaget finns det ett litet förvaringsfack bakom batteriet som tar upp nästan hela platsen där reservhjul etc ska vara.
Niro Plugin provkörning
1EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)