Annons
Annons

Re: Niro Plugin pris

33
En intressant passus i den österrikiska broschyren är en detalj som gäller "vanliga" Niro av 2018 års modell:
(3) Coasting Guide
Wird zu einem späteren Zeitpunkt verfügbar sein.
Dvs:
Cousting Guide kommer att vara tillgänglig vid en senare tidpunkt
Längst ned på denna sida:
http://www.kia.com/at/schauraum/pip-niro/

En av funktionerna som vi hoppats skulle komma till även 2017-modellerna tillsammans med ECO DAS, är fortfarande inte fix och färdiga!
Senast redigerad av kiagubbe den 25 aug 2017, 18:18, redigerad totalt 2 gång.
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Niro Plugin pris

34
kiagubbe skrev:En intressant passus i den österrikiska broschyren är en detalj som gäller "vanliga" Niro av 2018 års modell:
(3) Coasting Guide
Wird zu einem späteren Zeitpunkt verfügbar sein.
Dvs:
Cousting Guide kommer att vara tillgänglig vid en senare tidpunkt

En av funktionerna som vi hoppats skulle komma till även 2017-modellerna tillsammans med ECO DAS, är fortfarande inte fix och färdiga!
Min handlare har/ska prata med en ansvarig på Kia Sverige vad dom säger.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Niro Plugin pris

37
Hmm... konfiguratorn säger att pluginen har en 2.0-liters motor medan broschyrerna säger 1.6. Ca: 70-75 tusen dyrare verkar den bli också jämfört med den vanliga hybriden. Borde väl bli en miljöbilspremie på denna också? Den finns dock inte med på Transportstyrelsens lista ännu.
Kia Niro PP2 2017

Re: Niro Plugin pris

38
2.0-motor är säkert bara tryckfelsnisse, det kanske gick lite snabbt där :-)

Hmm, det blev lite dyrare än jag hade hoppats på, nu får det bli att räkna för fullt inför helgen.

Jag var tvungen att smyga förbi min närmsta handlare förut idag, och de hade fått in en demobil i alla fall. Såg ut som pluspaket 2. F*n vad sugen jag blev, LED-strålkastare vore ju inte helt fel.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1
Skriv svar

Återgå till "Niro"