Annons

Navigering

1
Någon som vet mer om funktionen "Spåra rutt"? Den kan visas, stängas av och nollställas. Jag kan inte spara den för att hämta upp den senare eller skicka den till en annan användare. Någon som listat ut vad den ska användas till?
Kia Niro 2017 Puspaket 1 Silky Silver
Annons

Re: Navigering

4
Du får gula klickar på kartbilden som sparas och du kan se om du kört på den vägen tidigare.
Jag laddade ner mina data från navi och bifogar en skärmdump på vilka filer jag fick. Har inte hittat något program att öppna dessa filer med.
Kom ihåg: Om du laddar ner dina filer till ett USB-minne, så blir alla data på USB-minnet raderade....
Kia USB Navi.png Kia USB Navi.png Visad 2845 gånger 9.68 KiB
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: Navigering

6
kiagubbe skrev:"KML files were originally used by Keyhole mapping software developed by Keyhole, Inc. The company was acquired by Google in 2004 and KML files are now used by used by Google Earth and other Earth browser programs."

https://fileinfo.com/extension/kml


Skärmavbild 2017-06-09 kl. 22.46.57.jpg
Tack!
Hjälpen finns på närmare håll än vad man tror ibland.
Bara att starta Google Chrome-webbläsare och gå till Google Earth, och där importera .kmlfilerna.
Men de filerna var det bara mina favoriter och andra sparade adresser, inget om vart jag kört...
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: Navigering

7
KIA är mycket dåliga på att "sälja" sina godsaker genom att informera om hur de fungerar - trial and error kan vara bra, men ibland önskar man handfasta förklaringar!

Jag har t ex skapat rutter i det utmärkta programmet GPX Editor (Mac) och det går alldeles utmärkt, men när jag skall föra över det hela till bilens navigator blir det bara "lösa" waypoints - ingen sammanhängande rutt........ Att en rutt består av en mängd waypoints är ju klart, men det vettiga bör väl vara att man inte ska behöva sammanfoga dom i bilen, när man redan gjort det i programmet?
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Skriv svar

Återgå till "Niro"