Annons

Parkeringssensor - automatik?

1
Hej! Jag hämtade ut vår nya Niro igår och är så här långt (under 10 mil) riktigt nöjd! Den är en fröjd att köra och alla gadgets är trevliga. Apple CarPlay och allt det andra funkar kanon.

Däremot har jag en fråga om parkeringssensorerna. I pluspaket 2 har jag såna både bak och fram. Jag trodde de gick igång automatiskt alt var igång alltid, men så verkar det inte vara. Bak tror jag de går igång när man lägger i backen (väl?), men fram verkar den vara helt manuell och kräver att man trycker på knappen. Ska det vara så eller har jag missat någon inställning?
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso
Annons

Re: Parkeringssensor - automatik?

2
dunderklumpen skrev:Däremot har jag en fråga om parkeringssensorerna. I pluspaket 2 har jag såna både bak och fram. Jag trodde de gick igång automatiskt alt var igång alltid, men så verkar det inte vara. Bak tror jag de går igång när man lägger i backen (väl?), men fram verkar den vara helt manuell och kräver att man trycker på knappen. Ska det vara så eller har jag missat någon inställning?
Du har inte missat något. Det är precis så det fungerar. Lägger du i backen så aktiveras de och verkar vara aktiverade en viss tid eller om det är tills man kommer upp en viss hastighet. Ska du parkera utan att ha börjat med att backa så måste du aktivera dem manuellt.

Edit: kollade manualen och vid 20km/h stängs det av automatiskt.
Senast redigerad av kallt_kaffe den 25 maj 2017, 13:06, redigerad totalt 1 gånger.
Kia Niro PP2 2017
Skriv svar

Återgå till "Niro"