Annons

Re: Bränsleförbrukning Niro

91
Kim H skrev:570 km sedan senaste tankning - förbrukning 2,22 l/100 km - inte illa - eller hur?
Hur lyckas du med 2,22/100 km Kim? Eller du Björta med 2,7?
Med sommardäcken på var min snittförbrukning drygt 4 liter/100km, nu med vinterdäcken på och kallare väder ligger jag på närmare 6 liter/100km.
Annons

Re: Bränsleförbrukning Niro

92
fillifjonka skrev:
Kim H skrev:570 km sedan senaste tankning - förbrukning 2,22 l/100 km - inte illa - eller hur?
Hur lyckas du med 2,22/100 km Kim? Eller du Björta med 2,7?
Med sommardäcken på var min snittförbrukning drygt 4 liter/100km, nu med vinterdäcken på och kallare väder ligger jag på närmare 6 liter/100km.
Förmodligen med plug-in hybriden?

Re: Bränsleförbrukning Niro

93
fillifjonka skrev:
Kim H skrev:570 km sedan senaste tankning - förbrukning 2,22 l/100 km - inte illa - eller hur?
Hur lyckas du med 2,22/100 km Kim? Eller du Björta med 2,7?
Med sommardäcken på var min snittförbrukning drygt 4 liter/100km, nu med vinterdäcken på och kallare väder ligger jag på närmare 6 liter/100km.
Visst är det en plug-in hybryd.
Sedan är det en fråga om att köra medvetet ekonomisk - och att ha möjlighet att ladda mellan varven.
Kia Soul EV - Titanium Silver - Årsmodell 2018

Re: Bränsleförbrukning Niro

94
fillifjonka skrev:
Kim H skrev:570 km sedan senaste tankning - förbrukning 2,22 l/100 km - inte illa - eller hur?
Hur lyckas du med 2,22/100 km Kim? Eller du Björta med 2,7?
Med sommardäcken på var min snittförbrukning drygt 4 liter/100km, nu med vinterdäcken på och kallare väder ligger jag på närmare 6 liter/100km.
Ber om ursäkt skulle givetvis skrivit att det var en plugin hybrid.

Re: Bränsleförbrukning Niro

95
Har kört senaste 100 milen med en förbrukning på 1.8lit/100km. Utan att frysa :). Oavsett om bensinmotorn går igång ibland för att värma så är förbrukningen grymt låg. Finns knappast någon ekonomisk vinst med att installera värmare.
KIA Niro Plug-In Hybrid Pluspaket 2 Black Pearl

Re: Bränsleförbrukning Niro

96
Patrik74 skrev:Har kört senaste 100 milen med en förbrukning på 1.8lit/100km. Utan att frysa :). Oavsett om bensinmotorn går igång ibland för att värma så är förbrukningen grymt låg. Finns knappast någon ekonomisk vinst med att installera värmare.
Imponerande resultat!
Kia Soul EV - Titanium Silver - Årsmodell 2018

Re: Bränsleförbrukning Niro

99
Han frågade inte om AppleCarPlay, han frågade om APC...
Eftersom en APC väger cirka 12 ton så KAN det påverka förbrukningen lite.
Eller så menade han Automatic Performance Control, APC-systemet. Saabs system för att hantera variationer i bensinkvalitén, lanserat 1980.

Återgå till "Niro"