Annons

Pluspaket 2

1
Är det någon som har / har beställt Pluspaket 2 än?
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Annons

Re: Pluspaket 2

4
xcardi skrev:Nja, du måste ha pluspaket 1 för att beställa paket 2. Du får rabatten på 1 men 2:an kostar väl 20 tusen extra.
Det trodde jag också men Kia Sverige har beställt en massa Niro med pluspaket 1 och de får man rabatt på. Skall man ha pluspaket 2 så får man inte rabatten på 15000:-

Jag kollat upp detta med 2 olika handlare och även direkt med Kia Sverige (som hänvisade till en tredje återförsäljare som fick uppdraget att svara) och alla säger samma sak. Tyvärr. Hade det kostat 20.000:- extra så hade jag köpt pluspaket 2. Nu blev det 35000:- och då tyckte jag inte att det var värt det. Tråkigt om du frågar mig. På Optima Pluginen verkar det inte fungera så. Där tappar man ingen kampanjrabatt om man väljer pluspaket 2 om jag förstod det rätt.

Officiella svaret: "Eftersom Kia jobbar med fasta konfigurationer på sina paket för att få ner prisbilden mot konsument har de bestämt sig för att lägga fokus på Pluspaket 1, som de tar in som lagerbil och beställer i stora volymer. Av denna anledning kan man erbjuda ett lägre pris på bilen med den konfigurationen. Dock så har man inte stängt dörren för de som vill ha mer utrustning och erbjuder detta i form av Pluspaket 2, men man inte erbjuda samma kampanjpris på denna modell eftersom man inte har samma inköpspris från fabriken."
Kia Niro PP2 2017

Re: Pluspaket 2

5
Kraftig bump :-)

Enl. specen på Kias hemsida (bygg din bil, bland annat) så innehåller PP2 numera elinställbart förarsäte och nyckellös start/stopp. Det hade jag gärna velat ha! Allra helst om förarsätet har minne på inställningarna. En uppdatering även av icke-plugin, alltså.

http://www.kia.com/se/nya-bilar/nya-nir ... d/upptack/

Ska tydligen kosta 254 700 utan metallic-lack: http://www.kia.com/se/kopa/erbjudanden/niro/
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso

Re: Pluspaket 2

6
Jag frågade om det gick att efterbeställa pp2 till min pp1, eftersom prissättningen är som den är.. det gick inte. Trist, hade velat haft den lite kraftigare stereon..
(Uppdatering!) Läste på sidan efter jag skrev. Verkar som att pp2 nu har samma mediaenhet som pp1, så var det inte när jag köpte min. Då ingick det 8" med JBL-högtalare.

Är det samma el-säte som i nya Sportage så finns inget minne i dem :/
Skriv svar

Återgå till "Niro"