Annons

Re: Niro leveranstid, lång!

91
Hej! Ny på forumet, och (snart) ny KIA-ägare. Har kört Toyota Avensis x 2 de senaste 8 åren, men idag efter provkörning beställdes minsann en ny Kia Niro PP 2, Rich Espresso. Enligt säljaren (KC Motor i Malmö) fanns det inga lagerbilar alls för tillfället, oavsett paket eller färg, så det var ungefär samma tid för alla. Rich Espresso skulle ev. ta någon vecka till, men det får det vara värt.

Detta är absolut första gången jag köpt en bil som jag inte sett i verkligheten! Ganska skrämmande, men säljaren sa att hon sett en och att hon tyckte den var snygg. På bilderna såg den okej ut, så vi håller tummarna :-) Beräknad leverans 19/5, men det är nog mest en gissning. Vi får se när den kommer.

Någon som har Rich Espresso och vill dela med sig av sina intryck?
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso
Annons

Re: Niro leveranstid, lång!

92
dunderklumpen skrev:... snip
Enligt säljaren (KC Motor i Malmö) fanns det inga lagerbilar alls för tillfället, oavsett paket eller färg, så det var ungefär samma tid för alla. Rich Espresso skulle ev. ta någon vecka till, men det får det vara värt.

Beräknad leverans 19/5, men det är nog mest en gissning. Vi får se när den kommer.

... snip
Citerar mig själv lite. Blev uppringd av säljaren idag som berättade att den kommer någon gång denna vecka. Så utlämning är bokad till nästa fredag (26/5). Ganska nära första gissningen. Bra jobbat!
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso

Niro leveranstid, lång!

93
dunderklumpen skrev:
dunderklumpen skrev:... snip
Enligt säljaren (KC Motor i Malmö) fanns det inga lagerbilar alls för tillfället, oavsett paket eller färg, så det var ungefär samma tid för alla. Rich Espresso skulle ev. ta någon vecka till, men det får det vara värt.

Beräknad leverans 19/5, men det är nog mest en gissning. Vi får se när den kommer.

... snip
Citerar mig själv lite. Blev uppringd av säljaren idag som berättade att den kommer någon gång denna vecka. Så utlämning är bokad till nästa fredag (26/5). Ganska nära första gissningen. Bra jobbat!
Fått kärran? Några bilder kanske du kan bjuda på på kaffe-bilen? ;)
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Niro leveranstid, lång!

94
[/quote]Fått kärran? Några bilder kanske du kan bjuda på på kaffe-bilen? ;)[/quote]

Absolut har vi det! Kom till och med 2 dagar innan inbokad leverans (24/5). Kört lite drygt 120 mil hittills och är mycket nöjd. Bensinförbrukningen är inte riktigt så låg som önskat, men det trodde jag inte den skulle vara i början heller. Det är en typ av drivlina man behöver lära sig köra, tror jag. Jag kan säga så mycket som att adaptiv farthållare är riktigt skönt att köra med, men den drar betydligt mer soppa då.

Bilder ska du naturligtvis få se :-) Ska fixa till det så snart jag kan (har dom i mobilen). Den är mycket mörkare än jag trodde. En solig dag är den brun, en molnig dag mer åt mörk-mörk-mörkbrun gränsande till svart. Vi tycker den är snygg!
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso

Återgå till "Niro"