Annons

Radioknapparna på ratten

1
Är det bara jag som har problem med att ratt-knapparna för radion lever ett eget liv?

Jag har lagt in 9st radiokanaler i bilradion. Om jag tex lyssnar på kanal 3 och vill till kanal 4 trycker jag en gång på uppåt på ratt-knappen och förväntar mig då kanal 4. Alldeles för ofta får jag dock något helt annat. På väg till jobbet idag hamnade jag först på kanal 9 (från kanal 3 med ett tryck upp). Tryckte då en kanal nedåt, hamnade på kanal 1.
På vägen hem hade jag kanal 4, tryckte en gång nedåt. Hamnade på kanal 5. Tryckte igen, fick kanal 4 och sen kanal 3.

Först trodde jag att det var jag som var förvirrad och inte visste vilken knapp jag skulle trycka på men nu efter tre månaders ägande är jag helt övertygad om att nåt är fel i programmeringen för knapparna till radion.
Annons

Re: Radioknapparna på ratten

6
Jag upplever inte att radion söker efter nya kanaler. Den hoppar vidare till en fördefinierad station, men det verkar som att den ibland har glömt bort vilket nummer den är på och börjar från 0. Därmed hamnar man på 9 om man trycker nedåt och 1 om man trycker uppåt. Oftast händer det när bilen är nystartad. Ska försöka hitta ett sätt så jag kan återskapa felet varje gång och visa för verkstan.

Re: Radioknapparna på ratten

7
Precis så upplever jag det på min ceed -14 också.
Kortare avstängningar klarar den av att komma ihåg kanalordningen, men längre stopp funkar inte. Då börjar den om från 0, så att säga...
Har servat 2 ggr med uppdatering av AVN, men det verkar inte hjälpa...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Kia Proceed GT 2020, Dark Penta Metallic.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"