Annons

Väg buller

1
Hej,

Jag star på kanten för att köpa en Plug in Hybrid. Jag har provkört bilen flera ganger är tycker att bilen har väldigt mycket att erbjuder.
Anledningen att jag tvekar är vägbullret.
Jag har kört bilen bade på hösten och vintern med vinterdäck och med sommardäck.
Volymen på bullret är bara störande over 95 km I time. Tyvärr så är min commute till arbete på E6 emellan Onsal och Torslanda. Där har jag några mil med hastighet over 100 och på blandat asphalt.

är det någon som har upplevt bullret på samma sätt och finns det något man kan göra ?
Annons

Re: Väg buller

2
Jag har kört min bil nu i ca 1 vecka i 90km/h på 80 väg. Jag har friktionsdäck och kör enbart med EL med AC av.(Förvärmer med DEFA WarmUp) Stör mig inte på vägbuller då jag tycker att det generellt är tystare än när en bensinmotor tuffar på. Sen har jag alltid radion på, kanske stör ut lite av bullret.

Re: Väg buller

3
Shaunb skrev:Hej,

Jag star på kanten för att köpa en Plug in Hybrid. Jag har provkört bilen flera ganger är tycker att bilen har väldigt mycket att erbjuder.
Anledningen att jag tvekar är vägbullret.
Jag har kört bilen bade på hösten och vintern med vinterdäck och med sommardäck.
Volymen på bullret är bara störande over 95 km I time. Tyvärr så är min commute till arbete på E6 emellan Onsal och Torslanda. Där har jag några mil med hastighet over 100 och på blandat asphalt.

är det någon som har upplevt bullret på samma sätt och finns det något man kan göra ?
Man kan köpa andra däck om man vill ha mindre buller, frågan man ska ställa sig är bränsleekonomi eller ljudnivå. De däck som följer med till Niro är hårda för att få ett lägre rullmotstånd men då låter det också mer.
KIA Niro Plug-In Hybrid Pluspaket 2 Black Pearl

Re: Väg buller

5
Vid alla tester har man slagit ner på vägbullret som är mycket högt.Det enda jag har att klaga på är vägbullret,skrammel höger bak.som för övrigt många här på forumet har klagat på.fö.är NIRON toppen.

Re: Väg buller

7
Provade att lägga in vibrationsdämpande mattor på plåten i reservhjulsutrymmet (Dynamat extreme) i helgen och tyckte faktiskt att det gjorde en viss skillnad. Tidigare har jag enbart hört ljudet från bakdäcken men nu är ljudet jämnt fördelat fram och bak. Motorväg låter fortfarande en hel del men är mildrat något. Vissa sträckor tycker jag det är rätt så behagligt medans andra så låter det mer.
Kia Niro Hybrid -18
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"