Annons

Re: Bättre ljud i Niro?

11
sky_valley skrev:
Patrik74 skrev:
PatricF skrev:
Körde du på Ground Zero GZUC 650SQ-kittet?
Vilken plattbas vart det? Har kikat på Pioneers men Blir inte klok på hur den ska kopplas in..
Groundzero Radioactive 6,5 tum kit i fram och 6,5 tum koaxial i bak. Basen är en Ground Zero GZTB 20ACT. Är helt nöjd med ljudet vill inte ha för mycket bas.
Hur mycket kostade det kalaset? Ska byta till bättre ljud i min.
Kostade 9.000kr monterat och klart.
KIA Niro Plug-In Hybrid Pluspaket 2 Black Pearl
Annons

Re: Bättre ljud i Niro?

12
Patrik74 skrev:
sky_valley skrev:
Patrik74 skrev:
Groundzero Radioactive 6,5 tum kit i fram och 6,5 tum koaxial i bak. Basen är en Ground Zero GZTB 20ACT. Är helt nöjd med ljudet vill inte ha för mycket bas.
Hur mycket kostade det kalaset? Ska byta till bättre ljud i min.
Kostade 9.000kr monterat och klart.
Okidoki tack för svar, ska lämna in min nästa vecka baslåda, högtalare fram slutsteg ska driva låda + högtalare och ljuddämpning i dörrar 15k.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Niro phev PP2

Re: Bättre ljud i Niro?

14
hema skrev:Vad är det för storlek på högtalarna i Niro?
Dörrar - 4" ???
Diskanterna - 1" ???

Vad säger garantin om man byter ut högtalarna?
Läs hela tråden.

Garantin har jag ingen aning om faktiskt men byte av högtalare samt en baslåda gör ingen större åverkan på själva bilen mer än att man får bättre ljud. Något jag reagera på är det dåliga ljudet gick från en V60 med uppgraderat ljud,och i Niron är det ingen höjdare original enligt mig. Billjudsfirman som gör jobbet på min lämnar garanti.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Niro phev PP2

Re: Bättre ljud i Niro?

16
sky_valley skrev:
hema skrev:Vad är det för storlek på högtalarna i Niro?
Dörrar - 4" ???
Diskanterna - 1" ???

Vad säger garantin om man byter ut högtalarna?
Läs hela tråden.

Garantin har jag ingen aning om faktiskt men byte av högtalare samt en baslåda gör ingen större åverkan på själva bilen mer än att man får bättre ljud. Något jag reagera på är det dåliga ljudet gick från en V60 med uppgraderat ljud,och i Niron är det ingen höjdare original enligt mig. Billjudsfirman som gör jobbet på min lämnar garanti.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Såg att det var 6.5" högtalare, men jag tänkte att de kanske hade tagit upp större hål, därför min fråga.
Tack ändå.

Kan nog tänka mig att Kia försöker komma undan om det skulle bli något med det elektriska, om de får nys om att man bytt högtalare.
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"