Annons

Hur många laddkablar har ni?

1
Min Niro PHEV kommer om ca två veckor och ska snart göra slutbeställning av tillbehör.

Jag kommer att ladda primärt hemma i garaget som är en garagelänga där jag inte kan montera en "riktig" laddstation, så det blir en vanlig 230 schuko-laddare där.
Hur vanligt är det att det finns snabbladdare som passar Niro som har kabel och inte bara är ett uttag?
Det vore ju praktiskt att ha både en extra schuko och snabbladdare med sig, å andra sidan vill jag inte åka runt med kablar som aldrig kommer att användas.
Får det plats laddkablar i det lilla facket under bagaget?

Hur många laddkablar har ni?
Annons

Re: Hur många laddkablar har ni?

2
Järven skrev:Min Niro PHEV kommer om ca två veckor och ska snart göra slutbeställning av tillbehör.

Jag kommer att ladda primärt hemma i garaget som är en garagelänga där jag inte kan montera en "riktig" laddstation, så det blir en vanlig 230 schuko-laddare där.
Hur vanligt är det att det finns snabbladdare som passar Niro som har kabel och inte bara är ett uttag?
Det vore ju praktiskt att ha både en extra schuko och snabbladdare med sig, å andra sidan vill jag inte åka runt med kablar som aldrig kommer att användas.
Får det plats laddkablar i det lilla facket under bagaget?

Hur många laddkablar har ni?
Vi har två... vanlig hemma(den som följde med) o en för laddstation på ev jobb eller affär m.m.
Den till laddstation är ganska otymplig o "tung"(vi tog en med spiral för att ev slippa ha den på backen på vintern/regn ).

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Re: Hur många laddkablar har ni?

4
Järven skrev:Min Niro PHEV kommer om ca två veckor och ska snart göra slutbeställning av tillbehör.

Jag kommer att ladda primärt hemma i garaget som är en garagelänga där jag inte kan montera en "riktig" laddstation, så det blir en vanlig 230 schuko-laddare där.
Hur vanligt är det att det finns snabbladdare som passar Niro som har kabel och inte bara är ett uttag?
Det vore ju praktiskt att ha både en extra schuko och snabbladdare med sig, å andra sidan vill jag inte åka runt med kablar som aldrig kommer att användas.
Får det plats laddkablar i det lilla facket under bagaget?

Hur många laddkablar har ni?
Jag har 2st laddkablar, schukon som följde med bilen och en typ-2 med spiral köpt på nätet för 2.700:-.
Schukon har jag i garaget och tar endast med den när jag åker till landet. De flesta snabbladdare idag är av typ-2.
Har inte sett en enda laddare som redan är utrustad med kabel.

Rekommenderar starkt ett köp av en typ-2 kabel, den med spiral håller ditt baggageutrymme renare :)
KIA Niro Plug-In Hybrid Pluspaket 2 Black Pearl
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"