Annons
Annons

Re: Provkörning på måndag.

2
Har kikat och känt på den, dock inte kört den än. Men snart så ;)

Hittade dock tryckfel i broschyren, det är lite mer än 12.4 / 13.6 / 17.5 Nm vrid i motorerna ;)
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Provkörning på måndag.

3
Lördagens DN Motor har en stort uppslagen artikel om den - dom är imponerade, men inte av bränsleförbrukningen:
"Under provkörningen kring Berlin på omväxlande vägar visade färddatorn 0,67 liter per mil, en avvikelse på 34%"
Enklaste versionen Action 84 hk - 144 900 kr
Toppversionen Advance Plus 120 hk 172 Nm - 184 900 kr Uppgiven förbrukning: 0,5 l/mil

DN provkörde 120-hästarn med 3-cylindrig turbo och kommenterar: "..... motorn känns överraskande stark och smidig i ett brett varvtalsregister.
Lättkörd, snabb och pigg."
Såg i ett tyskt test att turbomotorn kräver service var 1000 mil - inte bra!

Kommer med automat nästa år - då ska jag testa - jag har slutat att röra om i bensinen ;-)
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Provkörning på måndag.

6
kiagubbe skrev:Lördagens DN Motor har en stort uppslagen artikel om den - dom är imponerade, men inte av bränsleförbrukningen:
"Under provkörningen kring Berlin på omväxlande vägar visade färddatorn 0,67 liter per mil, en avvikelse på 34%"
Enklaste versionen Action 84 hk - 144 900 kr
Toppversionen Advance Plus 120 hk 172 Nm - 184 900 kr Uppgiven förbrukning: 0,5 l/mil

DN provkörde 120-hästarn med 3-cylindrig turbo och kommenterar: "..... motorn känns överraskande stark och smidig i ett brett varvtalsregister.
Lättkörd, snabb och pigg."
Såg i ett tyskt test att turbomotorn kräver service var 1000 mil - inte bra!

Kommer med automat nästa år - då ska jag testa - jag har slutat att röra om i bensinen ;-)
Hämtade ut min Stonic Advance Plus igår, en mycket trevlig och allround bil.

Serviceintervallen i Sverige ligger på 1500 mil/år eller 1 år dock.
http://www.kia.com/se/aga/viktigt-om-se ... tervaller/

Gillar dock operativsystemet på infotainmentsystemet mycket bättre i min Cee'd än det i Stonic, om jag inte är ute och seglar så finns det ingen GPS i mjukvaran utan endast via Apple CarPlay eller Android Auto.

Re: Provkörning på måndag.

7
Tyvärr har ju Kia Motores Sverige valt AVN enheten utan inbyggd navigation (finns på andra marknader). Dom tycker att det är användaren som ska kosta på det genom att kör Apple CarPlay eller Android Auto.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Stonic"