Annons

Efter 3 mån. väntan äntligen här.

1
Niro p.p.2 white pearl Kia har slopat takfönstret,De har ersatt det med följande.Eljusterbart 2-vägs svankstöd,Aluminiumspedaler,Instegslister i aluminium.fram,LEDstrålkastare i stället för Bi-Xenon strålkastare,Nyckelfritt system med startknapp,Trådlös laddning för mobiltelefoner med Ql-standard.Kanon bra ersättnig i stället för takfönstret.12volts batteriet har dom flyttat till hybridbatteriet under passargerarsättet.
Annons

Re: Efter 3 mån. väntan äntligen här.

4
kiagubbe skrev:Låter vettigt!
Finns det någon "boosterknapp" till vänster på instrumentbrädan för att göra det möjligt att starta även om 12-voltaren är död?

Det finns det på dom nyare modelle jag kikat på.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Efter 3 mån. väntan äntligen här.

7
Ja bosterknappen finns kvar.men stårej i manualen hur den skall användas,kanske överflödig.i manualen står det att 12 volts batteriet skall skall stå på höger sida i bagageutrymmet,men kunde ej finna .tog kontakt med KIA som inf. om att batteriet flyttats till hybridbatteriet,det verkar så nytt att dom ej hunnit fått in det i instruktionsboken.

Re: Efter 3 mån. väntan äntligen här.

8
leber skrev:....... tog kontakt med KIA som inf. om att batteriet flyttats till hybridbatteriet,det verkar så nytt att dom ej hunnit fått in det i instruktionsboken.
Nytt och nytt.......... knappen har som sagt funnits på USA-modellerna sen tidigt 2017 och det är inget vanligt 12-volts blybatteri som "flyttats", utan en del av LiJon vikt för 12 voltsdrift och avsedd för att driva div 12 voltsystem: allt som har att göra med uppstarten (kontroller av att alla funktioner är OK, plingplong mm) , ratt- och stolsvärmare, klimator, media mm.

Skulle 12 voltsdelen av någon anledning vara död, kan man med boosterknappen köra över tillräckligt med power från hög- till 12 V ström för att driva startprocedurerna.
!2 voltsdelen driver dock inte startmotorn - varken 12 voltsbatteriet i skuffen eller den nya 12 V LiJondelen under baksätet - det gör starkströmsdelen!

Så ni som har denna finnes i era nya Niro: verkar bilen helt död - tryck på boosterknappen, så kör den sitt plingande, startar snällt och allt är frid och fröjd ;-)
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Skriv svar

Återgå till "Niro"