Annons

Waze

1
Nu finns Waze till Android Auto.
Ladda ner senaste Waze och koppla in den i din bil.
Klicka på Navi-ikonen när du kör AA i bilen. då ska det komma fram 2 val. Google Maps och Waze.
Du måste även ha Android Auto i din mobil.
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Annons

Re: Waze

4
Mitt waze har tyvärr slutat funka i AA. Appen hänger sig i AA. jävligt tråkigt med tanke på att waze är så mycket bättre än bilens Gps. Körde Kungälv-Hultsfred helgen. Det diffade en timme (ja en hel timma), på Bilens gps och waze. Gissa vilken som hade rätt...

Re: Waze

6
DmA skrev:Mitt waze har tyvärr slutat funka i AA. Appen hänger sig i AA. jävligt tråkigt med tanke på att waze är så mycket bättre än bilens Gps. Körde Kungälv-Hultsfred helgen. Det diffade en timme (ja en hel timma), på Bilens gps och waze. Gissa vilken som hade rätt...
Prova lägga in en "felaktig" version av AA igen bara. Ibland så ersätter Playstore den som ligger på telefonen även om du inte vill att den ska det.

Re: Waze

8
olle54 skrev:"Ladda ner senaste Waze och koppla in den i din bil."
Hur kopplar man i det i bilen?
Du måste använda Android Auto och sen koppla din telefon med USB-kabel till den främre USB-kontakten i bilen. Android Auto går officiellt inte att använda i Sverige än så du måste ladda ner och installera appen från icke-officiell källa. Lämpligen härifrån: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

När du väl gjort det så kan du i kartläget välja mellan Google Maps och Waze.
Kia Niro PP2 2017

Re: Waze

10
olle54 skrev:Ok, men vad händer med det inbyggda Garmin navigationsprogrammet. Slutar det fungera eller kommer det som ett 3:e val?
Jag har tomtom i min Niro... ;)
Ska du köra med fab.navi så får du klicka längst till höger på de 5 olika alternativen som finns att välja p i AA.
Där står : "Tillbaka till KIA ..."
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Skriv svar

Återgå till "Niro"