Annons

Handsfree

1
Köpte ny Ceed GT Line, som har stora problem med att det hackar och emellanåt inte hörs något alls hos den jag pratar med. De har haft in bilen 2 ggr, gjort uppdatering och bytt mikrofon, någon mer här som haft liknande problem? Kia hävdar att det inte är något fel utan en " egenskap". Verkstaden sagt att de haft stora problem med den senaste modellen av GT Line.
Annons

Re: Handsfree

2
Hej
Vi har samma problem på våran nya KIA CEED GT.Der går inte att prata i handsfreen utan den bara klipper och är dålig.
På våran verkstad fick vi det förklarat att det är en "EGENSKAP " att den inte fungerar .

Har du varit i kontakt med KIA eller bara en återförsäljare ?
Det är inte okej att den inte fungerar detta måste dom lösa.
//Micke

Re: Handsfree

3
Intressant då har vi fått samma svar. Har bara varit i kontakt med verkstad och försäljare. Säljaren var i kontakt med Kia och fick svaret att det inte är fel utan "egenskap". Sa till att få prisavdrag om de inte kan fixa det men de sa nej. Så nu har jag gjort en anmälan till Arn. Där jag påstår att den sk egenskapen är ett fel

Re: Handsfree

4
Vad har ni för telefoner?
Har ni uppdaterat telefonerna?
Har ni tredjeparts blockeringsprogram installerade (ad-blocker, telefonförsäljar-blocker etc.) ?
Har ni provat att själva återställa radion i bilen till fabriksinställningar, tagit bort bluetooth och sen lagt till igen?
Har ni nyaste mjukvaran i radion?

Re: Handsfree

5
Har IPhone, android fungerar bättre men det hör inte hit. Säljs det med handsfree skall det fungera oavsett vad man har för telefon.
Bilen har ganska nyligen haft två verkstadsbesök gjort uppdateringar, Kia vet om problemen men kan inte lösa det.

Re: Handsfree

6
Det vore bra att veta om det är fler än vi som har samma fel med handsfree funktionen.
Våran bil gnisslar i ratten och den hakar sig ibland när man kör,verkstaden hittade inget fel. Vi får hoppas att detta också inte är en egenskap.
Vet att fler gnällt här om förbrukningen men tokigt vad den drar diesel. Våran fusk VW passat med ny programvara och fyrhjulsdrift drar mindre.(pinsamt)
Kia lämnar 7 års garanti men bortförklarar fel på bilen med att det är en egenskap.
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"