Annons

Drag på bilen.

1
Hejsan.

Skulle behöva montera en dragkrok på bilen. Den har backkamera och sensorer bak.
Jag lämnar in den på verkstad för detta arbete, men jag tänkte kolla om det är någon av er som har någon erfarenhet om detta?

* Påverkar detta min nybilsgaranti/vagnskadegarantin?

* Hur påverkas backsensorerna av drag? Måste dom typ programmeras bort eller? Vore ju tråkigt.

//Rickard
Annons

Re: Drag på bilen.

3
Snabbsökte här på forumet men hittade inget uppdaterat....

Jag lämnade in min Ceed GT-Line för några veckor sedan för att få drag monterat, och betaldade extra för att få 13polig kontakt. Efter någon vecka kopplade jag släp på den och då visade det sig att backljuset inte fungerade på vagnen samt att backsensorerna inte kopplades ur automatiskt.

Var i kontakt med verkstaden och var in med bilen igår så dom kopplade in back och dimljus på släpkontakten, men PDCn går tydligen inte längre att koppla ur automatiskt om bilen levererades från fabrik med backsensorer. Enl verkmästaren var det likadant på hans Optima, att man manuellt måste trycka på knappen varje gång man lägger i backen. Kan det verkligen vara möjligt?

Kabelsatsen som är inkopplad är Kias originaltillbehör A2621ADE00CP, och i beskrivningen är det ju en bild på knappen om man har OEM PDC... men det känns ju vansinnigt.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"