Annons
Annons

Re: Vindrutespolare, munstycken

13
Hjortstigen skrev:Detta kan väl (ju) inte sabba garantin på Bilen?
Tycker inte det då det har noll bäring på något annat än plastkåpan men man vet ju aldrig, dock kommer jag isf ta striden via advokat så får Kia förklara hur det skulle påverka negativt rörande annat på bilen mer än att jag gjort 2 hål i en plastkåpa.
HellboyElvis skrev:Bra modifikation och bra beskrivet. Borde nästan läggas till i en DIY - Spolarförbättring :thumbup:
Tackar :) , resultatet blev jäkligt bra, har åkt runt och spolat lite idag trots att jag inte behövde bara för att testa mer.


Kanske kan en moderator lägga mitt inlägg i en sticky under modifieringshörnan.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Vindrutespolare, munstycken

14
De har justerat mina spolarmunstycken på verkstan 2 gånger nu. Det har blivit bättre men inte riktigt bra. Det funkar nu hyfsat vid 70, men vid 90 och uppåt ser det ut som det kommer en luftström som studsar på rutan och lyfter strålarna. Intressant är ena verkstan sa att de inte var justerbara, sen när den var på åtgärd för annat fel så justerade de dom och sen ytterligare en justering vid service. Styvfarsan som jobbat med bilar justerade sina själv med en nål.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Vindrutespolare, munstycken

15
De är inte justerbara, möjligtvis om de haft loss kåpan och skruvat loss munstyckena och lagt något i mellan munstycket och plastkåpan så de vinklas om men igentligen är de inte på något vis justerbara.

Jag ska göra en strypning till munstycket på förarsidan, pumpen sitter på passagerarsidan av bilen, så munstycket på den sidan har kortast slang och får därmed högre tryck än på förarsidan, så det blir absolut bäst resultat på den sida som inte kräver det i första hand. Slangen är ju bara 3mm invändigt så jag ska svarva en strypning i alu som borras 2mm och sätts i slangen till passagerarsidan, det borde strypa ned trycket/flödet dit och öka på förarsidan istället trots den längre färdvägen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"