Annons

Bra vinterfälgar?

1
Maken till bil att samla snö, det må vara att man har 1dm snö på bakluckan samt kompakt med snö mellan dörrar och kaross men att hjulhusen och fälgarna blir så fyllda med snö att man inte får in lillfingret ens och det påverkar fjädring och obalans det går bara inte för sig.

Tips på bra fälgar som rensar istället för packar in snö vore jag tacksam för.
Ceed SW 1.6CrDI -2014
Annons

Re: Bra vinterfälgar?

2
Jag hade i vintras samma problem som du på min Niro - det värsta jag varit med om av alla mina många bilar. Det närmaste jag kommit tidigare var på min BMW 330XD som också hade vinterfälgar som fläktar - BMW original....... hade väl funkat om dom blåst snön ut från bilen i stället för in i fälgen - nu samma sak med Niron!

Vinterfälgarna som min handlare monterade på Niro var Alutec Singa och med förhoppningen att slippa eländet kommande vinter gjorde jag resolut så att jag la sommardäcken på dom och vinterdäcken på Nirons originalfälgar, som i alla fall är mer "täckta" och kanske inte blåser in snön in i fälgarna.

Den som lever får se.......
Senast redigerad av kiagubbe den 28 jul 2017, 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Bra vinterfälgar?

3
kiagubbe skrev:Jag hade i vintras samma problem som du på min Niro - det värsta jag varit med om av alla mina många bilar. Det närmaste jag kommit tidigare var på min BMW 330XD som också hade vinterfälgar som fläktar - BMW original....... hade väl funkat om dom blåst snön ut från bilen i stället för in i fälgen - nu samma sak med Niron!

Fälgarna som min handlare monterade på Niro var Alutec Singa och med förhoppningen att slippa eländet kommande vinter gjorde jag resolut så att jag la sommardäcken på dom och vinterdäcken på Nirons originalfälgar, som i alla fall är mer "täckta" och kanske inte blåser in snön in i fälgarna.

Den som lever får se.......
Jag körde Nirons original som vinterfälgar, inget problem med snö som sätter sig.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"